window.resizeTo(x,y)
Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 17-05-01 21:28

Jeg benytter window.resizeTo(x,y) til at sætte størrelsen på brugerens
browservindue.

Er det ikke muligt at "nøjes" med at stille på højden? Altså et eller andet
lig 'window.height'?

/Rolighed

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 17-05-01 21:48

On Thu, 17 May 2001 22:28:12 +0200, "René Rolighed Christensen"
<rolighed@nospam-freestyler.dk> wrote:

> [...]
>browservindue.
>
>Er det ikke muligt at "nøjes" med at stille på højden? Altså et eller andet

Kig på document.body.offsetWidth (den hedder vist bare innerWidth i
Netscape)

Snappet herfra: http://privat.schlund.de/k/klinger/j_screen.htm

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-05-01 21:59

"René Rolighed Christensen" <rolighed@nospam-freestyler.dk> wrote in message
> [...]
> browservindue.
> Er det ikke muligt at "nøjes" med at stille på højden? Altså et eller

Du kan vel lave noget ala:

window.resizeTo(x, window.outerHeight)

Og så hvis du også vil have browsere som ikke helt følger JavaSript
standarden med(IE) så brug:

if(document.all){
window.resizeTo(x, document.body.offserHeight)
}
else{
window.resizeTo(x, window.outerHeight)
}

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 21-05-01 14:38

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote in message
> [...]
> standarden med(IE) så brug:
>
> if(document.all){
> window.resizeTo(x, document.body.offserHeight)

Hej Jacob (og Stefan)

Tak for de fine svar. De har dog ikke rigtigt bragt med ret meget nærmere
målet.

Det er som om at de mål man får returneret på browservinduet er "indvendige"
mål? Men sætter de "udvendige" mål?

Hvis eksempelvis man bruger IE6 i Whistler, så er der forskel på vinduets
topbar, scrollbars etc. i forhold til en ganske "almindelig" IE5.
Der er eksempelvis også forskel på IE og Netscape... Når jeg sætter
vinduesstørrelsen er jeg nødt til at tage hensyn til de to browseres
forskellige Interfaces, da den plads selve vinduets "kanter" tager fra den
plads man har til rådighed til ens webside, er forskellig.

Hjæææælp.

/Rolighed

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-05-01 20:42

René Rolighed Christensen <rene@nospamiuas.dk> skrev

> Når jeg sætter vinduesstørrelsen er jeg nødt til at
> tage hensyn til de to browseres forskellige Interfaces,
> da den plads selve vinduets "kanter" tager fra den
> plads man har til rådighed til ens webside, er forskellig.

Du kan også vælge at lade brugeren selv bestemme browservinduets størrelse -
det kan de fleste brugere bedst lide.

Jeg kan ikke fordrage når nogen rykker rundt på mine browservinduer - eller
gør dem større eller mindre end det jeg selv har sat dem til.

Lav hellere et design der er så fleksibelt at det ikke er nødvendigt at
ændre på størrelsen - du får det alligevel aldrig til at se helt ensartet ud
i alle skærmopløsninger og forskellige browsere. Tænk lidt over det!

Det lyder måske som et surt opstød, men det er bare ment som et godt råd

--
Allan

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 21-05-01 22:26

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> wrote in message

> [...]
> i alle skærmopløsninger og forskellige browsere. Tænk lidt over det!
>
> Det lyder måske som et surt opstød, men det er bare ment som et godt

Hej Allan

Jeg arbejde på en webservice, som gerne skulle ligne en "rigtig" applikation
rimelig meget, så derfor disse specielle vindues-kontroller!

Surt opstød... naaah. Jeg er selv professionel Internet udvikler ved et
større dansk bureau og har arbejdet med design, usability etc. i nogle år
efterhånden, så tro endelig ikke jeg har gjort mig mine overvejelser.
Faktisk er der ikke noget galt i de fleste funktionaliteter der tilbydes af
browserne... Det er udelukkende et spørgsmål om at benytte disse rigtigt, i
den rigtige kontekst! Desværre er ALT for mange "amatører" åbentbart ikke
klar over dette, hvilket vi så kan se på alle mulige sites rundt i dk.

'nough 'bout that!

Men ellers tak for det gode råd... Jeg er dog stadig på udkig efter en
"løsning".

/Rolighed