Fenwick strømpewaders
Fra : Karsten Justesen

Dato : 17-05-01 21:06

Jeg er netop blevet færdig med at lappe mine tre år gamle strømpewaders af
mærket fenwick. Der var kommet huller fem steder i svejsningerne noget som
jeg ikke mener er rimeligt, da jeg har behandlet dem godt. Ellers er jeg
godt tilfreds med kvaliteten af grejet, fisker selv med deres Iron Feather,
der har givet mig mange gode timer ved fiskevandet, men hvis andre har
oplevet samme problemer med deres waders bør man nok passe lidt på der!!!

M.v.h.

--
Karsten

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 17-05-01 22:29

"Karsten Justesen" <kju@obel.auc.dk> wrote in message
> Jeg er netop blevet færdig med at lappe mine tre år gamle strømpewaders af
> mærket fenwick. Der var kommet huller fem steder i svejsningerne noget som
> jeg ikke mener er rimeligt, da jeg har behandlet dem godt.

Hej Karsten,

Jeg har selv et par Fenwick strømpewaders, som er blev brugt rigtigt meget -
de har nu holdt tæt i knap 5 måneder. Jeg har et par tynde neoprenstrømper,
som jeg trækker udenover strømperne på mine waders - så bliver strømperne
knap så slidte. For er der noget, der kan slide på strømpedelen af dine
waders, så er det en lang gåtur på stranden efter en tur i vandet - selv med
"gravel guards" er der nemlig ofte en del sand og grus i støvlerne.

Mvh.

--
Martin N. Rasmussen
Netikette? Find forklaringen på http://www.usenet.dk/netikette/

Fra : warlock

Dato : 18-05-01 13:40

Hej Martin
Hvor har du købt dine neopren sokker og hvad koster de?
Peter Martinussen

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 18-05-01 14:48

"warlock" <martinussen@popme.dk> wrote in message
> Hej Martin
> Hvor har du købt dine neopren sokker og hvad koster de?
> Peter Martinussen

Hej Peter,

Jeg købte et par i Ækvatorsport i Odense - dé kostede vist en 100-150 kr.
Hvis du vil bruge dem som "overtræksstrømper" til dine strømpewaders, så
skal dine vadestøvler nok være 2 numre større end den størrelse du normalt
bruger. Jeg brugte fx. først str. 43-44 - med overtræksstrømpe skulle jeg
bruge et par vadestøvler med str. 45.

Mvh.

Fra : Lars Matthiessen

Dato : 18-05-01 07:48

Jeg kender flere, der har (har haft) Fenwick waders. De brokker sig alle
over at de er alt for stramme i benene. Dette betyder, at det er meget
vanskelige at få dem af, og når man trækker dem af, belaster man sømmene
kraftigt, hvorfor de hurtigt bliver utætte. Så med mindre du har tynde ben
kan de ikke anbefale dem.
mvh
Lars

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 18-05-01 08:04

"Lars Matthiessen" <vmacoustics@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> kraftigt, hvorfor de hurtigt bliver utætte. Så med mindre du har tynde ben

Ja, de er ganske rigtigt noget stramme i benene - så aftagningen af
waders'erne kan volde en smule problemer. Det minder mig om, at jeg skal ud
og skylle nogle! ;)

Mvh.