Dansk bredbånd og p2p
Fra : Towli

Dato : 24-11-04 22:24

Hej

Hvordan håndterer DB p2p ?

/T

Fra : Kaare

Dato : 27-11-04 11:17

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
news:co2u71$1akf$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> Hvordan håndterer DB p2p ?

Hvad mener du med "håndterer"?? Sender det frem og tilbage på Internettet??

/Kaare

Fra : Towli

Dato : 28-11-04 13:13

næh jeg mener hvordan undgår de at enkelte p2p brugere lægger beslag på al
tilgængelig båndbredde. Et problem der vist ofte forekommer på f.eks.
bolignet.
Jeg skrev selv til DB og de sagde at hver enkelt bruger får sit eget hul i
switchen, så det ikke er muligt at "stjæle" båndbredde fra andre...

/T

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 30-11-04 14:58

"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg skrev selv til DB og de sagde at hver enkelt bruger får sit eget hul i
> switchen, så det ikke er muligt at "stjæle" båndbredde fra andre...

Ja det var da et goddag mand... svar.. og noget vrøvl, ja alle har deres
eget hul i en switch, hvor skulle man ellers sætte stikket hen problemer
er jo netop at _efter_ switchen rammer du huller imod indernettet og
medmindre de har noget QOS kørende kan een bruger suge meget liv ud af
linien..

Fra : Kaare

Dato : 30-11-04 21:38

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er jo netop at _efter_ switchen rammer du huller imod indernettet og
> medmindre de har noget QOS kørende kan een bruger suge meget liv ud af

I dette tilfælde har jeg svaret. Alle kunder kobles op på switchen og
begrænses på 10Mbit på hver port. Der trækkes derefter gigabit på switchene.
DB garanterer at kapaciteten på linien til switchen aldrig peaker, og det
samme på linierne hele vejen til DIX. Ergo har man 10Mbit på sin port på
switchen som man kan bruge som man vil. Uanset hvor meget nogle bruger deres
10Mbit, vil de aldrig påvirke de andre kunder på de andre porte.

/Kaare

Fra : Towli

Dato : 30-11-04 22:18

> [...]
deres
> 10Mbit, vil de aldrig påvirke de andre kunder på de andre porte.

Ja, Kaare (elsker det navn i de her Angora dage, men den kender du vel
) ), -det er åsse noget i den retning jeg har forstået. Ham DB manden sagde
godtnok man ville få 10 Mb pr bruger helt til Dixen og det ville godtnok
kræve en ordentlig røvfuld fiber hvis 5000 brugere er opkoblede på fuld
kraft samtidig...

/Towli

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-11-04 22:23

On 2004-11-30, Towli <towli@oldboyz.dk> wrote:

> godtnok man ville få 10 Mb pr bruger helt til Dixen og det ville godtnok

Og DIXen er ikke Internet; langt fra.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Never ask the barber if you need a haircut.

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 01-12-04 16:40

> [...]
> er jo netop at _efter_ switchen rammer du huller imod indernettet og
> medmindre de har noget QOS kørende kan een bruger suge meget liv ud af

Jeg benytter DBNet og jeg har ikke oplevet problemer med, at p2p brugere
suger livet ud af internet forbindelsen.