Iframe
Fra : Michael Jul - Grenaa~

Dato : 24-11-04 20:46

Hejsa

jeg er nybegynder i det her programmerings fætter.
jeg vil gerne have scroll i mit table da mine andre filer har mange linier ,
men den eneste måde jeg ved man kan lave "tricket"
på er ved hjælp af iframes.
Mit spørgsmål er: Er der en nemmere / mere enkelt måde at gøre det på ?

Venlig hilsen

Michael
-------------------------
[Alting ses bedst med monitoren tændt]

Fra : Martin Ploug

Dato : 24-11-04 21:25

Hej Michael

Ikke alle browsere understøtter Iframe.
I stedet for Iframe kan du gøre sådan:

Inden for < head > </ head > skriver du

..scroll {
width:390px;
height:220px;
overflow:auto;
scrollbar-base-color:#CA444F; /* farven paa rullepanelet */
}

Inden for den pågøældende < td > </td>
skriver du

Her skriver du selve indholdet - altså din brødtekst, eller
hvad du vil have her.

Alt, hvad der står inden for div vil blive sat i et rullepanel.

Rullepanelerne vil dog først blive vist i det øjeblik indholdet er større
end width og height. Du kan selvfølgelig ændre størrelsen på indholdsruden
ved at
angive andre tal i width og height. Du kan også lave en anden farve på
rullepanelet
ved at skrive en anden farvekode efter scroll-base-color.

Håber du kan bruge det til noget.

Venlig hilsen

Martin

"Michael Jul - Grenaa BowlingCenter" <michael@grenaabowlingcenter.dk> wrote
in message news:co2odb$11cb$1@news.cybercity.dk...

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 25-11-04 10:34

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rullepanelet
> ved at skrive en anden farvekode efter scroll-base-color.

Det virker ikke sønderlig php orienteret. post venligst den slags i
clientside eller webdesign grupperne.

- Tonny