Router/modem QoS
Fra : Jakob SKipper Nielse~

Dato : 24-11-04 17:33

Hej

Jeg har i øjeblikket internet hos Cybercity adsl 2560/128 og kan derfor
ikke bare skifte routeren ud (Zyxel 650r31), da der er et adsl modem
indbygget.

Mit problem er at jeg vil sætte routeren op, så jeg sagtens kan bruge Ip
telefoni ude skrat og støj. Det skulle meget gerne fungere så ip
telefoni trafik bliver prioriteret højest. Dvs. hvis jeg uploader og
samtidigt modtager et opkald, så sættes hastigheden på upload ned.

Nogen der har en ide om hvordan det gøres?

Hvis det ikke er muligt så man får et acceptabelt resultat, kan i så
foreslå et modem, så en evt. linux/router kan sættes op.

Kan man evt. bruge Speedstream 5100, Ethernet ADSL modem.Brugt fra
tidligere TDC-bredbåndsforbindelse?

Mvh.
Jakob Nielsen

jskipper <@> gmx <prik> net

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 24-11-04 22:57

Jakob SKipper Nielsen wrote:
> [...]
> foreslå et modem, så en evt. linux/router kan sættes op.
>
> Kan man evt. bruge Speedstream 5100, Ethernet ADSL modem.Brugt fra

Hej Jakob

Kig f.eks. på eksemplerne her:

http://da.wikipedia.org/wiki/QoS#Eksempler_p.E5_anvendelse_af_trafik_klassificering_og_b.E5ndbreddebegr.E6nsning

mvh/Glenn