Er det muligt at unlocke en Amerikansk LG ~
Fra : Claus Olesen

Dato : 24-11-04 15:41

Jeg har lige været i USA hvor jeg fik min kusines "gamle" mobil med hjem i
det tilfælde at jeg kunne bruge den (da min egen blev stjålet lige før
afrejsen).
Det drejer sig om en LG G4010, som jeg har fundet ud af er låst til hendes
gamle mobil leverandør (Cingular).
Er det muligt at låse denne telefon op herhjemme og evt. derefter få en
dansk ordbog ind i den (det vigtigste er dog at få den låst op i første
omgang)?

På forhånd tak for alle svar.

C.O.

Fra : Carsten

Dato : 24-11-04 16:01

"Claus Olesen" <goateeco@yahooNADA.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det muligt at låse denne telefon op herhjemme og evt. derefter få en
> dansk ordbog ind i den (det vigtigste er dog at få den låst op i første

Du får måske ikke meget ud af den telefon, kun hvis den også kan bruges på
900/1800 mHz som vi bruger i DK.
Carsten

Fra : Claus Olesen

Dato : 24-11-04 16:32

"Carsten" <meintzel@so123l.dk> wrote in

> "Claus Olesen" <goateeco@yahooNADA.dk> skrev i en meddelelse

> Du får måske ikke meget ud af den telefon, kun hvis den også kan
> bruges på 900/1800 mHz som vi bruger i DK.
> Carsten

Ifølge specifikationerne så er det en:
Technology-- GSM
Band / mode-- GSM 850/1900 (Dual Band)

Så den burde vel virke herhjemme også

Fra : Carsten

Dato : 24-11-04 17:06

Nope... her bruger vi KUN 900/1800, og den kan derfor IKKE bruges

Læg mærke til at mange telefoner her i landet er TRIband telefone. De kan
også bruges i USA

Fra : Claus Olesen

Dato : 24-11-04 21:33

"Carsten" <meintzel@so123l.dk> wrote in news:41a4b152$0$249
$bc7fd3c@news.sonofon.dk:

"Anders" <2662070m001@stofanet.dk> wrote in news:41a4b182$0$22702$ba624c82
@nntp04.dk.telia.net:

> Den kan godt bruges i DK, du skal have fjernet den simlås der er i
> telefonen.
> Du kan finde dig en unlocker på www.dkunlock.dk
>
> Anders

Okay, det er så 2 modstridende beskeder, hvem har ret? ;)

C.O.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-11-04 07:49

On 24 Nov 2004 20:33:00 GMT, Claus Olesen <goateeco@yahooNADA.dk>
wrote:

>Okay, det er så 2 modstridende beskeder, hvem har ret? ;)

Den kan IKKE bruges herhjemme (hvis de oplysninger du har skrevet er
korrekte vel at mærke).

Vi bruger GSM 900 og GSM 1800 i Danmark. Du skriver din telefon bruger
GSM 850 og GSM 1900.

I Danmark sælges tri-band telefoner, som bruger GSM 900, GSM 1800 og
GSM 1900.

PS! Dit indlæg har intet med unlock at gøre. En anden gang, så brug
venligst den korrekte gruppe, så er der også større sandsynlighed for
et brugbare svar.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Ring gratis fra din fastnet-telefon: http://www.simlock.dk/link/uvtc/

Fra : Th Frydensberg

Dato : 25-11-04 13:09

Lasse Hedegaard wrote:

> PS! Dit indlæg har intet med unlock at gøre. En anden gang, så brug
> venligst den korrekte gruppe, så er der også større sandsynlighed for
> et brugbare svar.

hvad handler så indlæget om ?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-11-04 13:33

On Thu, 25 Nov 2004 13:09:05 +0100, Th Frydensberg
<frydensberg@tdcadsl.dk> wrote:

>hvad handler så indlæget om ?

Undskyld, jeg aner ikke hvorfor i alverden jeg fik indsat den tekst -
det var måske lige tidligt nok på dagen

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Claus Olesen

Dato : 25-11-04 23:27

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in

> Undskyld, jeg aner ikke hvorfor i alverden jeg fik indsat den tekst -
> det var måske lige tidligt nok på dagen
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard

Jeg undrede mig også lidt over hvor det kom fra
Men tak for svaret, så må jeg jo se mig om efter en anden telefon.

C.O.

Fra : Anders

Dato : 24-11-04 17:06

Den kan godt bruges i DK, du skal have fjernet den simlås der er i
telefonen.
Du kan finde dig en unlocker på www.dkunlock.dk

Der er ikke så mange tilbage, og fra 2005 forsvinder de helt, da skal
teleudbyderne sælges mobiltelefonerne uden
abb. - De bliver så til gengæld meget dyre...

Anders

Fra : helloo.dk

Dato : 24-11-04 19:15

"Anders" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> teleudbyderne sælges mobiltelefonerne uden
> abb. - De bliver så til gengæld meget dyre...

hvad er din kilde til denne info???
hilsen Dan
--
Vi giver garanti på alt hvad vi laver, undtagen på reparationer af
vandskadede telefoner. Du så os på TV lørdag d. 2. Oktober 2004.

Fra : Anders

Dato : 26-11-04 12:04

"helloo.dk" <dan@helloo.dk> skrev i en meddelelse
> "Anders" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> hvad er din kilde til denne info???
> hilsen Dan

Ja indtil vidre er der kun fremsat et lovforslag og at man ikke skal kunne
lave en bindnigs periode på mobil abb.

Men skulle det blive vedtaget, vil mobiltelefoner nok stige væsenligt meget.

Men det er stadig kun et lovforslag, og vi ved godt hvor langsomt det kan
gå.

/Anders

Fra : helloo.dk

Dato : 26-11-04 18:32

"Anders" <trashmail@FJERNandos.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget.
>
> Men det er stadig kun et lovforslag, og vi ved godt hvor langsomt det kan

Ok.. Selv om det lovforslag bliver vedtaget vil jeg tro at vi er mange
unlockere som køre vidre da vi her hos helloo.dk mest laver vandskadet
telefoner og reparationer af dårlig unlock og softwareopdateringer. det vil
der jo blive ved med at være et marked for da telebutikkerne er extrem dyre!
hilsen Dan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-11-04 19:46

On Wed, 24 Nov 2004 17:06:23 +0100, "Anders" <2662070m001@stofanet.dk>
wrote:

>Der er ikke så mange tilbage

Så mange hvad? Unlockere? Hvor har du den idé fra? Jeg tror
personligt, at der er flere end aldrig før.

>, og fra 2005 forsvinder de helt,

Nådada!

>da skal teleudbyderne sælges mobiltelefonerne uden
>abb. - De bliver så til gengæld meget dyre...

Der er nogle der mener, at man skal stoppe med at sælge simlåste
telefoner, men det er jo altså ikke noget der er vedtaget!

Selvom der ikke blev solgt simlåste telefoner mere, så ville der
stadig være et marked. Selvfølgelig ville markedet blive mindre, men
mon ikke der var nogle af de store spillere, der ville fortsætte?

Venligst,
Lasse Hedegaard