Hjælp til SQL
Fra : Morten Snedker

Dato : 24-11-04 11:21

Hej piger,

myID   Runde   Værdi
10   1   10
10   2   11
10   3   9
11   1   7
11   2   10
12   1   12
13   1   11
13   2   12

En tabel som ovenstående. Jeg vil gerne, for hvert myID, have
returneret værdien, der svarer til den højeste runde. Med ovenstående
er det

myID   Runde   Værdi
10   3   9
11   2   10
12   1   12
13   2   12

Runde er altid fortløbende fra 1. Hvordan skal så'n en SQL-sjover se
ud?

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : Troels Arvin

Dato : 24-11-04 11:52

On Wed, 24 Nov 2004 11:21:27 +0100, Morten Snedker wrote:

> En tabel som ovenstående. Jeg vil gerne, for hvert myID, have
> returneret værdien, der svarer til den højeste runde.

Du kunne jo starte med
SELECT myId,MAX(runde)
FROM tabelnavn
GROUP BY myId;

Hvis du så vil have koblet Værdi på, kan du du benytte et passende
subquery.

Fra : Morten Snedker

Dato : 24-11-04 13:15

On Wed, 24 Nov 2004 11:51:32 +0100, Troels Arvin <troels@arvin.dk>
wrote:

>Hvis du så vil have koblet Værdi på, kan du du benytte et passende
>subquery.

Okie - det var det jeg ville frem til; om jeg kunne undgå en subquery,
men det lader det ikke til. Tak for input!

mvh /Snedker
---