Remote backup at switche
Fra : Rune Zimmermann

Dato : 23-11-04 23:23

Hej NG.

Jeg har en række Procurve switche jeg gerne ville kunne tage en
automatisk ugentlig backup af. Kender nogen her nogle sripts/programmer
der kan håndtere dette?
Scripts der kan lave tilføjelser til den kørende konfiguration har også
interesse Jeg skal f.eks. have ændret ntp-server og lign. på alle
vores switche, men det er lidt trivielt at skulle log'e ind på dem alle.

Mvh.
Rune Z.

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 24-11-04 05:51

Hej

Rune Zimmermann wrote:

> [...]
> interesse Jeg skal f.eks. have ændret ntp-server og lign. på alle
> vores switche, men det er lidt trivielt at skulle log'e ind på dem alle.

Vi bruger rancid <URL:http://www.shrubbery.net/rancid/>. Det
understøtter både HP (bruger det på Procurve 5308) og Cisco (bruger det
på Cat1900, IOS gear og PIX - CatOS skulle også virke).

Konfigurationerne gemmes i et CVS repository og du kan få emails med
ændringer når der sker ændringer.

Der medfølger programmer til at fyre de samme kommandoer i hovedet på en
bunke switche.

Man skal have en vis forståelse for *nix før det er rart at arbejde med,
men så er det også rigtig rart at arbejde med

Knus
Regnar

Fra : Rune Zimmermann

Dato : 24-11-04 08:34

Regnar Bang Lyngsø wrote:

> [...]
>
> Man skal have en vis forståelse for *nix før det er rart at arbejde med,
> men så er det også rigtig rart at arbejde med

Nice! Jeg har ikke rodet så meget med CVS, men det får jeg jo så
lejlighed til nu

Tusind tak for tippet.

Rune Z.