stavetræning for 7 årige
Fra : Kenneth G

Dato : 23-11-04 19:59

Hej

Vi har en dreng på 7 år som er glad for at gå i skole, men han har svært ved
at lærer bogstaverne og lydene.

Og han er vild med computerspil, så var det jeg tænkte om der findes nogle
pc spil med alfabet øvelser.

Med venlig hilsen

Susanne og Kenneth

God jul

---

Fra : Conny Nielsen

Dato : 23-11-04 20:55

> Og han er vild med computerspil, så var det jeg tænkte om der findes nogle
> pc spil med alfabet øvelser.

Hejsa

Kan varmt anbefale: Morten Skildpadde går i skole. Vi har købt vores i Super
Brugsen (findes vist i alle Coop-butikker) til 80,- kr. Det er noget i stil
af det du efterlyser

Mvh

Conny

Fra : karsten & Pia

Dato : 24-11-04 09:01

Mange af spillene med pixeline øver også alfabet og stavning.

MVH Pia

Fra : Palle Andersen

Dato : 24-11-04 11:55

"Kenneth G" <post@venlig.dk> skrev i en meddelelse

> Og han er vild med computerspil, så var det jeg tænkte om der findes nogle
> pc spil med alfabet øvelser.

Vi har netop lånt Magnus og Myggen "De alfabetiske lege" på biblioteket. Der
er der masser øvelser i forskellige sværhedsgrader.

Hilsen

Palle Andersen

Fra : Ivar

Dato : 24-11-04 23:35

Kenneth G skrev:

> Vi har en dreng på 7 år som er glad for at gå i skole, men han har svært ved
> at lærer bogstaverne og lydene.

Der er en mængde computerspil, hvor der hjælpes med indlæringen af
bogstaverne. Desværre er de bedst til mindre børn. En dreng på 7 år vil
nok synes, at de fleste har for lidt action.

Hvis han går i 1. klasse og har svært ved bogstaverne, synes jeg at I bør
gøre mere end blot at købe nogle computerspil til ham. Hvis han ikke får
lært bogstaverne ordentligt inden klassen begynder på egentlig læsning,
kan han blive helt hægtet af.

Hvis det stod til mig, skulle der på ethvert barns bogreol stå et eksemplar
af Halfdans ABC. Den var i en lang periode min søns yndlingsbog. Jeg
vil mene, at den må kunne tiltale ethvert barn på et tidspunkt i dets udvikling.

Ivar Magnusson

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-04 13:42

> [...]
> at lærer bogstaverne og lydene.
>
> Og han er vild med computerspil, så var det jeg tænkte om der findes nogle

Vi har en gammel lille børnecomputer fra Toys`r`us.
Den har både bogstavleg og regning med mere indbygget, i lidt forskellige
niveauer.
Det gode ved den er, at den siger bogstaverne højt, når barnet skriver, så
barnet derved lærer både lyden og udseendet på bogstaverne.
Derudover er der jo forskellige opgaver på, hvor den fortæller om barnet har
svaret rigtigt eller forkert. Ved tre forkerte svar giver computeren svaret.

Den lille maskine vi har er snart 7-8 år gammel, så de nye der fås i dag,
kan sikkert meget mere.
Det var måske en ide, der var værd at overveje ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/