Billeddatabase / serverkomponent?
Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 23-11-04 19:36

Hejsa!

Jeg har i dag udviklet et mindre billedhåndteringssystem, der tillader at
jeg gemmer diverse oplysninger om vores billeder, bla. årgang, hovedemne og
så 5 keywords. Systemet fungerer for så vidt også meget godt, det generer
selv billederne i 3 forskellige kvailiteter (thumbnail, 640*480, og org
udgaven) gemmer billledet i en database hvor de forskellige attributter er
lagt ind etc.

Så kan mine brugere søge på bilederne og finde dem de nu måtte have brug for
eller interesse for.

Jeg kunne nu godt tænke mig at finde et system der kan nogle af disse ting,
men bare færdiglavet, for nemmere at kunne integrerer det i et kommende cms
system. Er der nogle der har nogle gode ideer til nogle programmer der kan
det.

Systemet kan sees på www.houmi.dk under galleri.

Forslag til både billedesystem og cms system modtages med glæde.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Martin Ploug

Dato : 24-11-04 21:46

Hej Martin

Jeg har selv været ved at kigge på billeddatabaser,
men jeg har ingen erfaringer med nogle.

Jeg synes dog at Imatch lyder til at være meget god.

http://www.haun.dk/index.php?mode=1&artid=76
http://www.photools.com/

Hilsen Martin

Fra : Jørgen Müller

Dato : 25-11-04 15:40

Martin spurgte:
>Er der nogle der har nogle gode ideer til nogle programmer
>der kan det.

Prøv http://www.iisworks.com/listpics/
Der følger to componenter med og i betalingsversionen har
du fri adgang til alle scripts.
--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller