Hmmm ... Win2k - Win 98 og DOS !
Fra : lu_do

Dato : 17-05-01 20:45

Hej,

Jeg sidder her og oplever noget mystisk (måske?)
Jeg har 3 maskiner koblet sammen i en 10/100 Mbit Switch.

-Den ene er en Win2k (Fat32)
-Den anden er en Win98 (Fat32)
-Den sidste er en ren Dos 6.22 (Fat16) maskine.

Se det finurlig er som følger:
Dos maskinen er en hjemmelavet mobil MP3 afspiller,
den kører et DOS TCP/IP netværk. Alle maskiner kan se hinanden,
men det er kun win98maskinen der faktisk er i stand til at kopiere og
slette filer på Dos maskinen.

Altså:

Win98 maskinen kan alt på Win2k maskinen og på Dos maskinen !

Win2k kan se og gøre alt på Win98 maskinen, men kan kun se indholdet på Dos
maskinen
ikke komme i "berøring med filerne". Win2k maskinen går nærmest i stå når
jeg prøver at åbne
en fil på Dos maskinen.

Alle maskiner ligger i samme gruppe, har IP adr. og subnet's i samme range.

...........alle gode råd modtages

Mvh

\Claus

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-05-01 21:05

Hej "lu_do" <lu_do@hotmail.com>

>ikke komme i "berøring med filerne". Win2k maskinen går nærmest i stå når
>jeg prøver at åbne en fil på Dos maskinen.

Det er formentlig TCP receive window der er for høj på Windows 2000
maskinen (eller DOS der har en for ringe net-implementation, vælg
selv).

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q244/8/26.ASP

HTH,

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : lu_do

Dato : 17-05-01 22:45

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> wrote in message
> [...]
>
> Det er formentlig TCP receive window der er for høj på Windows 2000
> maskinen (eller DOS der har en for ringe net-implementation, vælg

Hej Lars,

Jeg ved ikke om du bragte mig tættere på en løsning ?.......(stadig
forundret !)
Jeg kiggede lidt på Microsoft-siden og oprettede mig en key samt dennes
værdi.

Jeg kan nu mappe f.eks. c-drevet på Dos maskinen og kopiere / slette filer.
Dis-connecter jeg nu mit
mappede drev, for derefter at mappe det igen er det ikke sikkert jeg kan
pille ved filerne ??

Jeg kan tit også have skrive/læse adgang til dos maskinens c-drev men ikke
på dos maskinens d-drev ?
---> Øehh de er sgu' da forbundet gennem den samme LAN forbindelse.

Det er mig noget "ustabilt"

På forhånd tak

\Claus

PS. Forøvigt flot side du har "banket" sammen !

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-05-01 22:57

Hej "lu_do" <lu_do@hotmail.com>

>Det er mig noget "ustabilt"

Hva' ka' jeg sige. Lanman til DOS er noget lort.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : lu_do

Dato : 17-05-01 23:08

> Hej "lu_do" <lu_do@hotmail.com>

> Hva' ka' jeg sige. Lanman til DOS er noget lort.
>
> --
> Lars Kim Lund
> http://www.net-faq.dk/

Hej Kim,

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret i din holdning til DOS Lanman

Grunden til at jeg kører DOS er den hurtige start-up tid samt ingen
shut-down tid.
Som sagt er det en mobil MP3 spilledåse til min bil .... og da jeg kun har
et LCD display
og en 9 knaps betjening, vil jeg nødigt ud at slås med Windows eller Linux
(Begge dele er forøvrigt afprøvet...men det var sgu' for langsomt og for
følsomt overfor brutale shut-downs).

Dvs. at konklusionen bliver at når spilledåsen skal loades med nye Mp3'er,
kommer det til at forgå via min
bærbare med win98 på (#¤"#¤%!"¤Lort og lagkage!/#&!!!)

Men tak for kampen

\Claus

Fra : Wiljan

Dato : 18-05-01 08:38

Hej

Jeg er intereseret i mp3 playeren kunne du give links?

Hilsen Wiljan

Fra : lu_do

Dato : 18-05-01 20:43

"Wiljan" <Wiljan@post8.tele.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg er intereseret i mp3 playeren kunne du give links?
>
> Hilsen Wiljan

Hej Wiljan,

Here you go: http://www.mp3car.com/

Mvh