flying fox
Fra : Fessor

Dato : 22-11-04 16:10

Hej
Jeg har netop købt nogle suggemaller, som de kaldte "flying fox" er der
nogen her der ved hvor store de bliver ???
Claus

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 23-11-04 20:21

"Fessor" <cnielsen@NOSPAMesenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg har netop købt nogle suggemaller, som de kaldte "flying fox" er der
> nogen her der ved hvor store de bliver ???
> Claus

Hvis det er sådan nogle jeg har købt som Siamensis Algeædere så kan de blive
25 cm. i følge min leverandør.
Se mere her: http://www.fishbase.org/summary/SpeciesSummary.cfm?id=12063
Crossocheilus oblongus hvor de skiver 15 cm som max. De bliver dovne med
tiden og kan finde på at jagte hinanden rundt hvilket skaber noget uro i et
stille selskabsakvarium.

Ellers nogle sjove dyr som jeg er meget glad for.

MvHans

Fra : Fessor

Dato : 22-11-04 21:20

> [...]
> tiden og kan finde på at jagte hinanden rundt hvilket skaber noget uro i
> et
> stille selskabsakvarium.
>
> Ellers nogle sjove dyr som jeg er meget glad for.
>
> MvHans
>
>Det var så lidt større end jeg havde håbet, men det går jo nok jeg synes
>bare de er mere brune end billedet. Med hensyn til jagt så har vi
>"bjørnebanden" som består af 3 pragtsmerlinger på ca 10 cm, så det er
>fiskene vant til, meget underholdende så det gør bestemt ikke noget med
tak for hjælpen
Claus

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 23-11-04 23:30

> tak for hjælpen
> Claus

Læs også denne:
http://www.aquatic-gardeners.org/cyprinid.html
Jeg er iøvrigt ved at løbe tør for alger.... så mine siamesere æder mest
tørfodder. Jeg bytter nok den ene, eller måske begge til en malle eller en
smerling, så kan det være at de andre fisk slapper lidt af. Det er med lidt
vemod da de er rigtigt flotte at studere (og måske fordi det er de største
fisk i min tank).

Er pragtsmerlingerne gode til at kontrollere snegle bestanden? Jeg har være
forskånet for snegle i mange måneder, men var så torske dum at glemme at
skylle nogle ny-indkøbte planter forleden..... nu er der godt gang i snegle
produktionen.

MvHans
Siameser-Fan

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 23-11-04 23:45

> [...]
> forskånet for snegle i mange måneder, men var så torske dum at glemme at
> skylle nogle ny-indkøbte planter forleden..... nu er der godt gang i

Nu har jeg lige selv læst siden igennem igen. Det lader til at der er flere
af disse fox'er det minder om hinanden, men siden har nogle gode
beskrivelser af forskelle, hvis du vil se hvilken en du har købt. Hvis du
går under phostos og ser på billedet af young flying foxes, er der her tale
om dem med sorte bånd på finnerne. Dem jeg har er Crossocheilus siamensis -
(de to øverste billeder) hvis jeg ikke tager fejl. Læste også lige at de kan
blive ca 10 år....

Fra : Fessor

Dato : 23-11-04 09:58

Hej Hans
Pragtsmerlinger er rigtig gode til at mosle snegle, så hvis du har
snegleproblemer kan de ikke anbefales varmt nok, samtidig er det meget
smukke og livlige fisk. De kan blive 30 Cm, men det tager sikkert mange år

Claus