Java og Internet Explorer 6
Fra : stoffer

Dato : 23-11-04 12:36

Hejsa NG

Jeg har en del problemer med at få afviklet appletter i Internet Explorer 6.

Efter jeg installerede java 1.5 sdk virker det simpelthen ikke. Jeg syntes
nu jeg har forsøgt næsten alt, afinstallere java og hente andre versioner
men stadig er der intet der fungere. I min firefox virker det hele fint.

Jeg har forgæves forsøgt at afinstallere Internet Explorer, men det kan
vidst ikke rigtig lade sig gøre?

Har I nogle ideer til, hvad jeg kan prøve?

mvh
-stoffer

Fra : John

Dato : 23-11-04 13:40

"stoffer" skrev i en meddelelse

> Jeg har en del problemer med at få afviklet appletter i Internet Explorer
6.

> Efter jeg installerede java 1.5 sdk virker det simpelthen ikke.
> Har I nogle ideer til, hvad jeg kan prøve?

Javatest: www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html (Du skal kunne se et
analog og et digital ur)

Java download, hvor du kan vælge MS eller Sun:
http://majorgeeks.com/download.php?det=3942 (MS er ok til win98; til XP bør
du nok vælge Sun)

MS java kan også hentes her, hvor der også er anvisning til at fjerne en evt
defekt virtual machine: http://hp.vector.co.jp/authors/VA012735/vm_en.html

Mvh John

Fra : Martin [5220]

Dato : 23-11-04 14:50

> [...]
> men stadig er der intet der fungere. I min firefox virker det hele fint.

Jeg har også haft en del problemer med Java. Jeg prøvede at installere alle
mulige slags som dig, men lige lidt hjalp det.

Prøv den nyeste v.1.5.0 (også nævnt nogle steder som v.5.0) fra Sun. Det fik
mit til at virke igen.

http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp

Vælg: J2SE 5.0 JRE

mener det er nr. 3, og efter du har accepteret betingelserne vælger du bare
at dl. den øverste.

Håber det virker for dig også

/Martin

Fra : stoffer

Dato : 23-11-04 17:27

stoffer wrote:
> [...]
> vidst ikke rigtig lade sig gøre?
>
> Har I nogle ideer til, hvad jeg kan prøve?

Tak for tips'ne...

Jeg fik det til at fungere ved:
- endnu en gang at fjerne al java relateret fra computeren
- genstarte
- installere java 1.4.2_05 jre
- genstarte
- installere MS VM build 3802 fra http://www.pchotline.dk/java/ (build
3810 fungere ikke for mig)
- genstarte
- køre windows update og installere sikkerheds opdatering til MS VM
(816093)
- genstarte

Noget være pjat at nogle sider ikke virker ordentlig i firefox...

Men tak for hjælpen

-stoffer