MS Explorer starter fire versioner op med ~
Fra : Laske

Dato : 23-11-04 12:24

Jeg har fået et eller andet lort på maskine hvor hver gang jeg starter min
explorer op så åbner den fire vinduer med porno g reklamer.

Jeg har SP2 og det virker ikke da det ikke er pop ups.

Hvilket program kan fjerne dette?

Eller kan jeg manuel slette det?

takker

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-11-04 12:54

Tag et kig her: <http://www.spywarefri.dk/>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Gemal

Dato : 23-11-04 12:55

Laske wrote:
> [...]
> explorer op så åbner den fire vinduer med porno g reklamer.
>
> Jeg har SP2 og det virker ikke da det ikke er pop ups.

det skyldes sikkert spyware.
Mulighederne til bekæmpe spyware hedder:
Adaware:
http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html

Så kan du få spyware'en fjernet. Derefter vil jeg anbefale at du bruger
en browser hvor der ikke så nemt kan komme spyware ind som i Internet
Explorer. Brug fx Mozilla Firefox:

http://www.mozilla.org/products/firefox/

Dansk udgave:
http://www.mozilla.org/products/firefox/all.html

--
Henrik Gemal
Mozilla Evangelist

Mozilla Blog with news, devinfo, links, etc:
http://gemal.dk

Fra : Laske

Dato : 24-11-04 00:47

jeg takker mange gange for hjælpen det hjalp

Fra : Laske

Dato : 29-11-04 23:17

Jeg var lidt for hurtig - det virkede ikke alligevel - det er når den har
været genstartet at det lort kommer igen- jeg har kørt både:

Adaware,
Webroot
spyboot

Og det hjælper ingenting - er der ikke noget at gørte udover at skifte
browser til Firefox?

mvh

Laske

Fra : L[x]

Dato : 29-11-04 23:34

Laske wrote:
> [...]
> explorer op så åbner den fire vinduer med porno g reklamer.
>
> Jeg har SP2 og det virker ikke da det ikke er pop ups.

Har du prøvet med Highjackthis og xcleaner? De kan findes her:

http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Laske

Dato : 30-11-04 12:11

> Har du prøvet med Highjackthis og xcleaner? De kan findes her:
>
> http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm
>
> --
> mvh. L[x] - www.ionline.dk

Jeg prøvede dem begge - ingenting hjalp jeg kører nok et nyt image på - der
er åbenbbart ikke noget at gøre

mvh

Laske