NetConnect på 3-abonnement
Fra : Tor Valen

Dato : 22-11-04 19:48

Hej
Jeg er uden internetforbindelse i et par måneder. Jeg vil ikke have adgang
til fastnet i den periode.
Jeg påtænker at anskaffe mig en 3-mobil hvor der er mulighed for
internettilslutning. Jeg skal bare bruge forbindelsen til mail og netbank.
Mit opholdssted har ifølge 3´s kort fuld dækning.
Er der nogen der har erfaringer med netopkobling via 3´s net?
Hvor mange Mb bruger man typisk på mail og internettilslutning (Mb/time)
(uden downloads!)
Hvad er hastigheden typisk?

Mvh. Tor Valen

Fra : Mikkel Westh

Dato : 22-11-04 20:48

"Tor Valen" <Torval@FJERNpostkasse.com> wrote in message
> [...]
> Mit opholdssted har ifølge 3´s kort fuld dækning.
> Er der nogen der har erfaringer med netopkobling via 3´s net?

Jeg har ikke selv, men en kollega har. Han kørte det kortvarigt istedet for
sin ISDN-linie, og han var yderst tilfreds. Dette er forudsat at du har god
dækning (hvilket det tyder på at du har).

> Hvor mange Mb bruger man typisk på mail og internettilslutning (Mb/time)
> (uden downloads!)

Kommer jo an på dine mails. Men bare på et kvarters tid havde min kollega
hentet 8-10 Mb, og til en pris på 10 kr/Mb er dette ikke helt optimalt.

> Hvad er hastigheden typisk?

Den maksimale teoretiske hastighed er svjh 384 kpbs. Et gæt ville være ca
150-200 kbps. Men hæng mig ikke op på det.

Mvh. Mikkel