Pont du Gard
Fra : ----P.Sir----

Dato : 22-11-04 18:48

Vi ville gerne til Sydfrankring næste sommer - i nærheden af ovennævnte
romerske bro - er ukendt med området.
Hvad kan anbefales? Vi søger en campingplads - max. "stjerner" helst - med
udleje af luksustelt eller hytte - pool, teenageaktiviterer og lign., og med
mulighed for gode udflugter, vandreture, kanoture osv.
Kom med Jeres anbefalinger og erfaringer.
m.v.h Preben.
PS: Overvejer biltoget derned. Hører også gerne om erfaringer med det.

Fra : sro

Dato : 23-11-04 19:54

"----P.Sir----" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> m.v.h Preben.
> PS: Overvejer biltoget derned. Hører også gerne om erfaringer med det.

I året 2003 kørte min hustru og jeg forbi Pont du Gard. Lige unde broenr (
næsten ) var der en skøn campingplads med pool - restaurant og meget andet.
Der var direkte adgang til floden. Vi nåede ikke at udforske området, idet
vi kun lå på pladsen 1 enkelt dag. Dette var dog nok til at vi syntes den så
rar og god ud.
Email adressen dertil er info@lasousta.fr og deres hjemmeside er
www.lasousta.com
Dette var måske noget i søgte.

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-04 23:49

> Vi nåede ikke at udforske området, idet
> vi kun lå på pladsen 1 enkelt dag. Dette var dog nok til at vi syntes den

> [...]

Vi har været i området flere gange og kan kun anbefale stedet.
Der er ca. 20 km. til Avignon og ca. 20 km. til Nimes, som begge er
interessante byer med masser at se på.
Indenfor overskuelig køreradius (under 100 km.) er der masser af grotter,
flot natur og flere forskellige floder man kan sejle på.
Når I så alligevel er der, så tag en tur langs Gorges du Ardeche og se Pont
d´Arc (en naturbro over floden Ardeche) eller en tur med damptog fra Anduze
til St. Jean du Gard.
Der er masser af muligheder og så er det som regel altid godt vejr

Man får lyst til at køre i morgen......

PS. I sommer var vi ved Ardeche, på http://www.camping-soleil-vivarais.fr/
Det kan også anbefales.

Mvh. Per Olsen.