exchange til linux
Fra : Morten Graae

Dato : 22-11-04 16:07

Hejsa er der nogen der har erfaring med software til erstatning af en
msexchangeserver.

Jeg er kigger på exchange4linux.com, det ser fint ud. Jeg glæder mig
til at afprøve det. Men når jeg søger på exchange4linux i de danske
nyhedsgrupper så er der ingen "hit" Så det er måske ikke et produkt
der er kendt/brugt.

Jeg skal kun bruge det til at dele kalenderen i outlook mellem 2
personer. Og jeg har ikke lyst til at købe en windows server med
exchange. Da vi kører linux på serversiden.

Men der er måske andre programmer der kan bruges. Men det er et must
at outlook er på clientsiden.....

Alternativt andet men en palm V skal kunne syncroniseres med systemet
- og det skal være et flerbruger system.

Nogen der har erfaring?
Nogen der kender til programmer der kan ovenstående?

på forhånd tak.

Morten Graae

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-11-04 16:13

On Mon, 22 Nov 2004 16:07:24 +0100, Morten Graae wrote:

> Men der er måske andre programmer der kan bruges. Men det er et must at
> outlook er på clientsiden.....

Open Exchange fra SUSE kunde være en mulighed. Kolab er en anden.
> Alternativt andet men en palm V skal kunne syncroniseres med systemet -
> og det skal være et flerbruger system.
>
> Nogen der har erfaring?
> Nogen der kender til programmer der kan ovenstående?

Ingen problemer med gnome pilot-link til palm. Findes integreret i
Evolution.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 22-11-04 18:52

"Morten Graae" <ikt@bjergsnaes.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa er der nogen der har erfaring med software til erstatning af en
> msexchangeserver.

Kerio Mailserver 6.0.x

www.kerio.com

/Brian

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 22-11-04 19:44

Outlook kan jo køre IMAP4 - og så kan du vel bruge en Linux mailserver.

Vh, Lars.

Fra : Morten Graae

Dato : 22-11-04 20:44

On Mon, 22 Nov 2004 19:43:45 +0100, "Lars Bonnesen"
<noone@none.invalid> wrote:

>Outlook kan jo køre IMAP4 - og så kan du vel bruge en Linux mailserver.
>
>Vh, Lars.

Det skal kun bruges til at dele kalender delen

Fra : Benjamin Bach

Dato : 22-11-04 19:52

Morten Graae wrote:
> [...]
> - og det skal være et flerbruger system.
>
> Nogen der har erfaring?
> Nogen der kender til programmer der kan ovenstående?

Jeg vil anbefale http://mirror.open-xchange.org/

- den er nemlig RIGTIG open source.

/Benjamin

Fra : Peter Thomsen

Dato : 23-11-04 16:52

"Benjamin Bach" <benjaminno.sp@m-overtag.dk> skrev i en meddelelse
> Morten Graae wrote:

> Jeg vil anbefale http://mirror.open-xchange.org/

Wow, den virker sørme fin. Hvis den kan synkronisere alle mulighederne med
een applikation (Outlook eller KDE eller lign.) på computeren , samt man kan
dele ressourcer frit, så er det jo bare fjong !

Fra : Esben Laursen

Dato : 24-11-04 00:03

"Peter Thomsen" <herviljegikkehavereklamepostFJERN@FJERNhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:D0Jod.68189$Vf.3403174@news000.worldonline.dk...

> [...]
kan
> dele ressourcer frit, så er det jo bare fjong !

Ellers kan du kikke på www.egroupware.org, den kan i hvert fald sync'e med
KDE PIM, og en Outlook plugin er under produktion..

--
Esben