lang bindestreg til kort bindestreg
Fra : Atte André Jensen

Dato : 22-11-04 15:40

Hejsa

Jeg har et problem med nogle karakterer som er modtaget på email, og
copy/pastet ind i et system skrevet i php. I første omgang vil jeg gerne
have konverteret – (lang bindestreg) til - (kort bindestreg).

Emailen kommer fra Colombia, så jeg gætter på det er noget med tegnsæt.
Hvis jeg copy/paster karakteren fra emailen ind i min editor (emacs) får
jeg '\u2013' istedet for en lang bindestreg.

Håber nogen kan pege mig i den rigtige retning, på forhånd tak...

--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk - remove the underscore to reply

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-11-04 13:55

On Mon, 22 Nov 2004 15:40:09 +0100, Atte André Jensen
<atte@ball_breaker.dk> wrote:

> [...]
>copy/pastet ind i et system skrevet i php. I første omgang vil jeg gerne
>have konverteret – (lang bindestreg) til - (kort bindestreg).

Kan du ikke bruge noget med str_replace() ?
http://dk2.php.net/manual/en/function.str-replace.php

Benny Nissen