Sorte myg
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 22-11-04 15:29

Hej.

Røde myg kan købes alle vegne, men hvad med Sorte. Dem har jeg ikke set i
lang tid. Er de udgået af produktion? (det er de frosne jeg efterlyser).

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 22-11-04 15:41

Christian M. Nielsen wrote:
> Hej.
>
> Røde myg kan købes alle vegne, men hvad med Sorte. Dem har jeg ikke set i
> lang tid. Er de udgået af produktion? (det er de frosne jeg efterlyser).

De fleste velassorterede forhandlere har dem og det er stadig at
foretrække at fodre med dem fremfor de røde.

Årsagen til at de er svære at finde, tror jeg, er at mange af kæderne
anvender de røde myggelarver som slagvarer til lav pris, hvorfor de ikke
sælger så mange af de sorte myggelarver, at de "gider" at have dem i
deres udvalg.

--
Steen Suder

Fra : Thomas Scherrer

Dato : 22-11-04 20:19

Hvorfor er de sorte døde og nedfrosne bedre end levene røde ?
MVH Thomas

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-11-04 21:47

Thomas Scherrer wrote:
> Hvorfor er de sorte døde og nedfrosne bedre end levene røde ?
> MVH Thomas

Røde er ret fedende - og kommer fra beskidte vandløb, hvor de lever i
mudderet - så de må ikke gives i alt for store mængder.

Sorte er der ikke de samme problemer med - så der er det bare at give dem,
hvad de kan æde.

Det samme gælder i øvrigt også de hvide - der kan de også få hvad de kan
spise.

De røde findes som nævnt i store mængder i forurenet vand f.x. ved
kloakudløb.

De sorte er fra almindelige stikmyg - og der er en masse af dem i enhver
lille sø i forsommeren.

De hvide kan findes hele året i søerne - også om vinteren under isen.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 22-11-04 22:05

> [...]
> Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
> Erstat invalid med dk ved mail - men indlæg bør besvares i gruppen.

Hej Jan,
Har du nogle gode fangst steder i "vores" område - du altså vil dele ud af ?
MvHans
(Allerød, hvor der imorgen åbner en ny akvariebiks - lige ved siden af
stationen)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-11-04 22:44

PyroStorm_DK wrote:
> Har du nogle gode fangst steder i "vores" område - du altså vil dele
> ud af ? MvHans

Desværre ikke - "dovenskaben" har gjort, at det ikke er blevet til så meget
efter at jeg flyttede til Hillerød....

Jeg var tit ude med nettet i "gamle dage" - både efter myggelarver og
dafnier - men dengang boede jeg i Haslev, så der er lidt langt heroppefra -
og det er ikke sikkert, at de steder er så gode mere

> (Allerød, hvor der imorgen åbner en ny akvariebiks - lige ved siden af
> stationen)

Jamen - det lyder jo spændende - den må jeg da kigge nærmere på

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Rasmus Berntsen

Dato : 23-11-04 07:52

Hej!

Er selv fra Allerød. Men kender ikke nogle gode steder mere. De er ødelagte.

Fedt med akvariebutik. Det vidste jeg ikke. Bliver det en kun med akvarie
eller en der satser mest på andet. ???

Med venlig hilsen
Rasmus Berntsen

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 23-11-04 20:13

"Rasmus Berntsen" <Rasmus.Berntsen_"fjern_dette"@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:41a2de40$0$87010$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
ødelagte.

> Fedt med akvariebutik. Det vidste jeg ikke. Bliver det en kun med akvarie

Hej Allerod,

Det er en kombineret blomster og akvarie butik. Det bliver spændende at se
om den holder. Den ligger i stationscenteret - vist nok mellem Flügger og
DanBolig (overfor Fakta). Det bliver nok ikke den store special forretning
med sjældne fisk, men alt non-fish ting kan man vel rede sig lokalt nu.

Hvad kan du ellers anbefale af akvarie forretninger i vores område?

Vil det sige at jeg kan sjølfe alle tanker om at tage ned til f.eks. Allerød
sø eller vand reservoiret oppe ved gymnasiet og fange dafnier m.m.?

MvHans

Fra : Rasmus Berntsen

Dato : 24-11-04 09:18

Hej!

Det bliver spændende med en akvarie butik. Det er jo prøvet før i byen. Men
de har altid været mærkelige.

Jeg handler ikke så tit i lokalområdet. Jeg kan ikke lide 2 butikker i
Hillerød. De har begge kun nogle skravl af fisk synes jeg. Jeg den ude ved
harald Nyborg ved intet omkring det de sælger.
Jeg fandt nogle utrolig flotte scalarer i Farum. Men ellers er det desværre
nok mest inde i København jeg handler. Men der har været flere gode butikker
i lokalområdet. Så lad os satse på at den nye bliver god.

Det er flere år siden at jeg har prøvet at hente levende foder de steder.
Jeg har boet i Hillerød i 5 år og er nu vendt tilbage til mit gamle hjem i
Allerød.
Reservoiret oppe ved gymnasiet ville ellers være genialt. Da jeg bor i
rønneholtparken.
Meld tilbage hvis du finder ud af et godt sted. Jeg vil gøre ligeledes.
Jeg har en ven der er laborant. Så melt ud om stedet.
Så kan jeg tage en vandprøve, som han lige kan kigge på.
Jeg har for mange år siden henter foder i den lille dam nede ved den gamle
politistation.
Men den er vist ikke særlig ren mere.
Jeg har ligeledes henter i søen ved søageren. (Jeg fisker selv og det var et
rigtig godt fiskevand.
Men da de lavede nogle kar med slam ved siden af forsvandt fiskene.)
Jeg har også hentet nede i mosen.
Men der ligger mange små søer omkring i byen. Tag vejviseren og kig på
kortene.

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 24-11-04 20:55

"Rasmus Berntsen" <Rasmus.Berntsen_"fjern_dette"@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:41a443ea$0$86901$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg har også hentet nede i mosen.
> Men der ligger mange små søer omkring i byen. Tag vejviseren og kig på

Nu blev jeg nysgerrig, vi er jo næsten naboer.. Jeg bor i Cedervangen,
ihvertfald indtil 1. Januar hvor vi flytter til et parcel hus i
blomsterkvarteret (ca 500 meter i fugleflugt).

Jeg går ikke ud fra at der er meget at komme efter i vandhullerne på denne
tid af året. Jeg håber at jeg kan tage det op engang i foråret, så må vi se
at finde en fødekilde - jeg har tænkt lidt på en sø der ligger lidt inde i
skoven ved Hillerød, eller Børstingerød mose.

Jeg har handlet det meste i Neonfisken på frederikssundsvej, men det er lidt
bøvlet at komme der til (og forbandet at stå der en onsdag og komme i tanke
om at de har lukket om onsdagen).

Nå, dette er nok lidt for snævert for dette forum, med mindre der er flere
Allerød'der. Du er velkommen til at maile mig.
MvHans

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 24-11-04 21:11

Ref min tidligere :
> Nå, dette er nok lidt for snævert for dette forum, med mindre der er flere
> Allerød'der. Du er velkommen til at maile mig.
> MvHans

Mailen var vist ikke med eller helt forkert:
brug evnt. yeager_dk2003@fjerndette.yahoo.dk eller
pyrostorm_dk@fjerndette.hotmail.com

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 22-11-04 22:06

Thomas Scherrer wrote:
> Hvorfor er de sorte døde og nedfrosne bedre end levene røde ?

Se Jans svar. Hvorfor spørger du?

--
Steen Suder

Fra : Thomas Scherrer

Dato : 23-11-04 23:03

øøhhh, nu burte jeg nok skrive noget lign:
prøv at forestille dig, at du er mig der stillede spørgsmålet,
på det tidspunkt hvor jeg stillede det,
var der jo nok ikke noget svar om dette jeg ville vide noget om.
Derfor forstår jeg ikke at du spørger: hvorfor spørger du ?
er dette ikke lidt lige som du plejer, at skrive noget bare for at skrive
noget ?
eller er du ked af at en anden har svaret før dig ?
MVH Thomas Scherrer, der ikke kan forestille sig noget som helst.

Fra : Fessor

Dato : 23-11-04 00:42

Hørt Hørt suder´s slut-svada til alle irritere også mig

Claus

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-11-04 02:11

Fessor wrote:
> Hørt Hørt suder´s slut-svada til alle irritere også mig

Top-postning irriterer mange og er desuden i strid med netiketten, så
deeet....

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Lidt nye fotografiske billeder på:

Fra : Fessor

Dato : 23-11-04 10:02

> [...]
> deeet........... VIDSTE JEG IKKE, jeg synes det var smartest hvis det nye
> kom først, men det skal jeg da nok ændre

MVH
Claus

Fra : Thomas Scherrer

Dato : 24-11-04 18:01

Hvad taler i om ?
99% af alle der bruger news groups trykker jo bare på reply til gruppe
knappen
og ingen ved noget som helst om andre muligheder, so what ?
hvorfor skal der altid være så mange genier der har store problemer med
alting ?
og alle disse brok og smarte indlæg (lige som dette) ender med at fylde
mere end topic

Thomas Scherrer

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-11-04 18:56

Thomas Scherrer wrote:

> [...]
> alting ?
> og alle disse brok og smarte indlæg (lige som dette) ender med at fylde

Der er simpelthen ikke rigtigt.
En del, men ikke 99% følger ikke de simple praktiske regler. Om det er
evnen eller viljen det skorter på, aner jeg ikke. Men det er nu praktisk
at skære det væk, man ikke kommenterer og så skrive neden under - i den
rækkefølge, man læser.

Og de, der skaber brok er dem der - som du er et godt eksempel på - ikke
vil følge de alm. spilleregler

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 27-11-04 22:50

Thomas Scherrer wrote:
> øøhhh, nu burte jeg nok skrive noget lign:

<KLIP>

Kunne det tænkes at jeg havde en ide med at stille det uddybende spørgsmål?

Siden du selv skriver, at du ikke kan forestille dig noget som helst,
skal jeg give dig svaret på mit spørgsmål: jo; der var en ide bag
spørgsmålet.

At den spørgende ikke umiddelbart kan se eller forstår baggrunden for et
uddybende modspørgsmål, gør jo ikke alene på dét grundlag modspørgsmålet
uvæsentligt, vel?!

Lægen: "Gør det ondt, når jeg trykker her?".
Patienten: "Hvad har det med noget at gøre?".

Hvorfor er lægen læge og patienten patient?
(Undtaget tilfældet hvor lægen søger læge for at få en kollegas
vurdering eller ikke selv mener at være istand til at diagnosticere
og/eller behandle korrekt og objektivt.)

Har en spørger på USENET mulighed for at specificere beskaffenheden af
den gratis hjælp, han får eller beder om? Nej!

--
Steen Suder