Aldi Medion
Fra : casper

Dato : 22-11-04 11:59

Har nogen erfaring med kvaliteten af dette mærke.
Både generelt og de enkelte apparater.
mvh
casper

Fra : casper

Dato : 22-11-04 12:05

tænker på tilbud d.24-11

Fra : ha

Dato : 22-11-04 12:08

casper wrote:
> Har nogen erfaring med kvaliteten af dette mærke.
> Både generelt

Har købt de sidste 2 gange og er ovenud tilfreds. Overvejer
såmænd at købe igen. Eneste minus synes jeg, er at der
er for lidt ram i, men det har jeg så selv monteret bagefter,
så jeg kører med 2 x 512 mb

og de enkelte apparater.

Hvilke apparater ?

/ha

Fra : casper

Dato : 22-11-04 13:34

))
Enkelte apparater
Tænkte på DVD optager, fladskærm, scanner, m.v. fra Medion i tilbudsavisen.
Men jeg forstår på Kurt Lund, at disse ikke er gode.
Tak for scar.
mvh casper

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 22-11-04 14:16

> [...]
> tilbudsavisen.
> Men jeg forstår på Kurt Lund, at disse ikke er gode.

Som nævnt i mit svar, tror jeg godt du ku' blive tilfreds med TFT-skærmen,
muligvis også scanneren (denne er ikke super, men dog brugbar).

Selvfølgelig kan du få en bedre TFT ved at give mere, men til prisen er den
fin nok.
Og som nævnt kan du sagtens levere den tilbage, hvis du ikke bryder dig om
den.

Men DVD-optageren ville jeg heller ikke anbefale.
Til DVD er det mærkevarer der gælder.

Jeg har selv sammenlignet en billig DVD afspiller, med min blot lidt dyrere
Pioneer, og der var en verden til forskel, både i billed- og lydkvalitet.
Og så meget dyrere er mærkevarerne ikke på det marked.

Du kan evt. læse/forhøre dig i news:dk.teknik.dvd
Der diskuteres det ofte.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-11-04 22:59

> [...]
tilbudsavisen.
> Men jeg forstår på Kurt Lund, at disse ikke er gode.

Smag og behag. Jeg har en Medion 19" tft fladskærm fra Aldi og er ganske
tilfreds, også sammenlignet med andre, som jeg har set.
Jeg kender i øvrigt flere som også har både 17" og 19" Medion fladskærme,
både købt i Aldi og Fona, og de er også ganske tilfredse.

Kurt

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-11-04 12:46

"casper" <caspariusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har nogen erfaring med kvaliteten af dette mærke.
> Både generelt og de enkelte apparater.
> mvh
> casper
Ja deres Computer er ganske udmærkede.
Men alt det andet de har skal man holde sig fra, det
laver de ikke selv, men er noget billigt skrammel fra Kina.

Kurt

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 22-11-04 13:36

On Mon, 22 Nov 2004 12:46:00 +0100, "Kurt Lund"
<klander52@hotmail.com> wrote:

>"casper" <caspariusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>Ja deres Computer er ganske udmærkede.
>Men alt det andet de har skal man holde sig fra, det
>laver de ikke selv, men er noget billigt skrammel fra Kina.

computerne er sandsynligvis også fra Kina - og dem laver de heller
ikke selv. Medion er bare et markedsføringsnavn for et lang række
femmedproducerede produkter.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 22-11-04 14:09

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja deres Computer er ganske udmærkede.
> Men alt det andet de har skal man holde sig fra, det
> laver de ikke selv, men er noget billigt skrammel fra Kina.

Heh, prøv engang at kigge, ikke bare på dit udstyr, men også gerne dyrt,
anerkendt udstyr.

Det er faktisk svært at finde noget der _ikke_ er lavet i Kina..

Nåt jeg f.eks. vender min ikke billige, ikke dårlige, Logitech lasermus om,
står der også her "Made in China".

Mit bud er at TFT skærmene er udmærkede (til prisen vel at mærke), printeren
og muligvis scanneren også.

CRT-skærmen mener jeg ikke er noget værd. Hvis den er som de plejer, står
den for sløret.

Surround-højttalerne er nok brugbare, men det vilde hifi skal man jo ikke
regne med.

Men det fine ved Aldi er jo deres tilbageleverings-politik: Hvis man er
utilfreds, går man bare ned og får pengene tilbage, no questions asked.
Så man kan jo bare købe f.eks. TFT-skærmen, og se om man er tilfreds med
kvaliteten.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 22-11-04 14:42

Kurt Lund wrote:
> "casper" <caspariusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja deres Computer er ganske udmærkede.
> Men alt det andet de har skal man holde sig fra, det
> laver de ikke selv, men er noget billigt skrammel fra Kina.

Det lyder uhyggeligt - hva'?
Utallige små ting inde i mange computere er lavet i China.
Forleden købte jeg hos et særdeles anerkendt firma en DVD-brænder-
absolut ikke den billigste, vil jeg tro. Made in China - stod der på den.
-
Også danske virksomheder lader alt muligt fabrikere/samle i Kina.
Så mon ikke dit argument om *noget billigt skrammel* er lidt for overdrevet?

I øvrigt findes i min omgangskreds folk med ret godt begreb om
computere, der anvender udstyr købt i et par af de lokale Aldi-forretninger.
De udtrykker tilfredshed, også når man tager prisen i betragtning.

Hans-Jørgen

Fra : Nico de Jong

Dato : 22-11-04 15:30

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@FJERNESparadis.dk> skrev i en meddelelse
> Også danske virksomheder lader alt muligt fabrikere/samle i Kina.
> Så mon ikke dit argument om *noget billigt skrammel* er lidt for
overdrevet?

Nu skal jeg ikke blande mig i selve Aldi diskussionen, men pointere at det
der bliver lavet som OEM (outsourcing af fabrikation) bliver lavet efter
køberens specifikation, så hvis køberen trykker prisen for meget, får han
kun det han betaler for. Alt andet lige : jo mindre køberen vil give, jo
større bliver tolerancerne og fejlprocenten.

Nico

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 22-11-04 21:08

On Mon, 22 Nov 2004 11:58:36 +0100, "casper" <caspariusen@hotmail.com>
wrote:

>Har nogen erfaring med kvaliteten af dette mærke.
>Både generelt og de enkelte apparater.
>mvh
>casper

Sorry - jeg fik sendt mit indlæg via mail direkte til dig
Det har gruppen jo ikke så megen gavn af.
(Det har den måske heller ikke alligevel

Jeg har en del Medion-udstyr
(PC, scanner, digital-kamera, TV-apparat, DVD-optager)
og jeg har kun haft grund til tilfredshed.

Når man ser på pris-/ydelsesforholdet, er der efter min mening ikke
rigtig nogen, der kan hamle op med ALDI,s tilbud.

I tråden er der jo mange forskellige meninger om Medion. Jeg kan ikke
selv genkende nogen af ankepunkterne - men jeg har måske blot været
heldig med mit udstyr

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 22-11-04 21:19

Gert Søgaard Jensen wrote:
> [...]
>
> I tråden er der jo mange forskellige meninger om Medion. Jeg kan ikke
> selv genkende nogen af ankepunkterne - men jeg har måske blot været

Grundlæggende er det vel ligegyldigt, hvilke navne der anføres på
diverse enheder, blot udstyret fungerer efter hensigten, og man som
bruger er tilfreds.
Der er lige så mange meninger om og opfattelser af de mange *fabrikater*
som antallet af disse.
Sådan skal det vel også være?

Hans-Jørgen

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 22-11-04 21:25

Det er vi helt enige i.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Jens Værum

Dato : 23-11-04 00:42

Alt om DATA's nyeste test:
...."Pc´en er alt i alt glimrende
konfigureret fra begyndelsen og
henvender sig til alle brugere
spændende fra førstegangskøbere
til dedikerede computerspillere...
....en sammenlagt vinder med seks
førstepladser og fem andenpladser
ud af i alt 14 mulige...
....Når alle parametrene til sidst er
lagt sammen, får Medion MD 8383XL
absolut prædikatet "Godt køb" med
en attraktiv pris på 7.999 kr."...
Citater fra Alt om DATA 12/2004.
"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:jli4q0pshaih72tqtpr2fe077gq0v59hrk@4ax.com...

Fra : Bufferz

Dato : 23-11-04 11:28

Hej
Jeg har selv øje for det tilbud
Men har et. pr tillægsspørgsmål:

- GeForce 6610 (XL) hvor ligger dette kort i forhold til normale GeForce
66xx (GT)
Kører det også med DirectX9 ?
Har hørt det skulle ligge på 400/800

- Er Windows XP på Tysk, Engelsk eller Dansk ?

Fra : JRS -8260

Dato : 23-11-04 12:50

"Bufferz" <n0spam@4.m3> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har selv øje for det tilbud
> Men har et. pr tillægsspørgsmål:
>
> - GeForce 6610 (XL) hvor ligger dette kort i forhold til normale GeForce

Skulle ligge mellem 6600 og 6600 GT ...
Kan ikke huske hertz antallet, men skulle ligge mellem de to andres, og
ellers være magen til..

MVH
JRS

Fra : Bufferz

Dato : 23-11-04 17:26

> - Er Windows XP på Tysk, Engelsk eller Dansk ?

Og hvad er en Recovery CD ?

Dvs. XP ikke er på sin egen cd.
Får man i det heletaget en key så man kan hente opdatringer ?

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 23-11-04 17:54

On Tue, 23 Nov 2004 17:25:54 +0100, "Bufferz" <n0spam@4.m3> wrote:

> [...]

Dansk (det er Aldi Danmark, der leverer..

>Og hvad er en Recovery CD ?

En CD, der gør det muligt at genskabe PC,en leveringstilstand.

>Dvs. XP ikke er på sin egen cd.

Jo - og desuden præinstalleret på harddisken

>Får man i det heletaget en key så man kan hente opdatringer ?

Ja. Der sidder et ægthedsbevis på PC,en (som der jo skal, når der er
tale om en OEM-version af XP)

Ovenstående udsagn er baseret på, hvad der fulgte med min Medion 8080,
som jeg købte hos Aldi i januar 2004.

På min 160 GB harddisk er der et lille afsnit (drev E: på 6 GB), som
indeholder recovery-filerne. Ved hjælp af den medfølgende CD,
"Application & Support-CD", kan PC,ens leveringstilstand genskabes fra
disse recovery-filer (kun C-drevet berøres).
CD-ROM,en indeholder i øvrigt alle drivere og medleveret SW (drivere
og SW findes også på drev D-drevet).
Jeg prøvede genopretningen, da PC,en var ny, og det virker glimrende.
Efter genopretningen skal den præinstallerede XP endda ikke aktiveres
hos Microsoft. Det skal den derimod (vistnok), hvis der geninstalleres
fra XP-CD,en.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Bufferz

Dato : 23-11-04 19:08

> Jo - og desuden præinstalleret på harddisken

> Ja. Der sidder et ægthedsbevis på PC,en (som der jo skal, når der er
> tale om en OEM-version af XP)

Lydder til at du taler af erfarring
- Hvad er det nu OEM betyder?

Aldi skriver: "XP Home Edition SP2 er installeret på forhånd og findes på
Recovery CD'en"
- Lydder som om XP ikke er på egen cd ?
- Gad vide om XP leveres Dansk ?

- Kan man så kun køre en Recovery når ens pc trænger til det
og ikke formatere og derefter installere XP fra ny ?

Fra : Palle

Dato : 24-11-04 11:50

Enig. Mange nedgør Medion, til trods for at de fortæller navnene på
komponenterne i maskinen, men maskinerne er altid komplette - Windowx
XP-installations-cd (der kun passer til Medion), andre programmer på cd'er,
batterier til fjernbetjening osv. samt lang telefonsupporttid (er det til
22:00 syv dage om ugen?).

Fra : Bufferz

Dato : 23-11-04 12:12

En ligne pc hos TDC

Dog lidt dårligere på få punkter - men også billigere.
http://surl.dk/8r/

Fra : Aksel

Dato : 23-11-04 15:58

"Bufferz" <n0spam@4.m3> skrev i en meddelelse
> En ligne pc hos TDC
>
> Dog lidt dårligere på få punkter - men også billigere.
> http://surl.dk/8r/

500 kr billigere.

3.4 Pentium 4 koster ca. 700 kr mere end en 3.0

Meget mindre HD

Ikke to lags DVD

Ingen beskrivelse af software

Den er meget dårligere på mange punkter.

Hilsen Aksel

Fra : Bufferz

Dato : 23-11-04 16:21

Ok skulle bare lige cheke ;)