Start af akvarie?
Fra : Kurt

Dato : 22-11-04 11:26

Jeg har en ledig væg i min stue og overvejer at sætte et akvarie der. Men
hvad skal jeg kigge på til at starte med. Et akvarie på ca. 1m i længden
ville være passende. Men hvilket udstyr og hvilke fisk skal jeg starte med?
Jeg har aldrig haft akvarie før men vil gerne kaste mig ud i kunsten :)

Fra : Kurt

Dato : 22-11-04 11:28

> ville være passende. Men hvilket udstyr og hvilke fisk skal jeg starte
med?
> Jeg har aldrig haft akvarie før men vil gerne kaste mig ud i kunsten :)

Og ikke mindst - hvor skal jeg handle?

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 22-11-04 15:28

"Kurt" <vilgerne@undgaaspam.dk> wrote in message

> Og ikke mindst - hvor skal jeg handle?

Kommer an på hvor du bor
--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : Mikkel Munk

Dato : 22-11-04 11:36

I dit tilfælde vil jeg anbefale dig, at læse basis litteratur omkring
akvaristikken - der er simpelthen for mange vinkler i dit kæmpe spørgsmål
til, at vi her på NG'en kan svare dig et fyldestgørende svar! Gå på dit
lokale bibliotek og låne noget akvarielitteratur, som f.eks. Politikens
Akvariebog eller noget i den stil.

Held og lykke

Mikkel

Fra : Kurt

Dato : 22-11-04 11:40

Gå på dit
> lokale bibliotek og låne noget akvarielitteratur, som f.eks. Politikens
> Akvariebog eller noget i den stil.

Det vil jeg prøve :)

Fra : Iceage

Dato : 22-11-04 19:57

Et akvarie på 128 liter opfylder faktisk alle dine krav til det du søger men
den plads. Og vil du være sikker på at det kommer til at gå nemt så er sådan
noget som gubbier sværdrager og platty og mollyer de er nemme at passe og de
er ikke ret dyre i indkøb..
Biblioteket er en god ting at besøge inden du går igang og så din lokale
fiske handler besøg nogle stykker og se på fiskene, for det handler om
tillid mange stede så hvsi der ligger døde fisk et sted bør du ikke handle
der efter min mening.

Akvarie vil jeg nok anbefale Akvastabil.
Pumpe Fluval 3
varmelegme det er har jeg ikke oplevet nogen stor forskæld har selv Jæger.
Det stavet hvis ikke sådan.
Håber du kan bruge mit svar til noget.

Fra : Kurt

Dato : 23-11-04 09:06

Tak for alle jeres svar :) Jeg svømmer videre i akvariejunglen og ser om jeg
kan finde noget spændende ;)

Fra : Akvarieleks.dk

Dato : 25-11-04 10:12

Hej Kurt,
kig også forbi akvarieleks.dk. Her kan du læse om en del af de overvejelser
som er ret vigtige, inden man køber. Læs som de andre siger også nogle gode
bøger udover.

Mvh.

Jesper, Akvarieleks.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 25-11-04 16:34

"Akvarieleks.dk" <mail@akvarieleks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
overvejelser
> som er ret vigtige, inden man køber. Læs som de andre siger også nogle

Der er ikke taget højde for dem, der f.eks. kører med google's toolbar med
pop up-blocker. I stedet burde man bare skrive, at dette site benytter sig
af pop up'ere.