Fugt i værelset med akvarie
Fra : T.K

Dato : 22-11-04 07:43

Hejsa
Ikke kun fornøjelser med et akvarium. Bøvl og ulemper er der også. Jeg har
konstateret at værelset, hvori min søn har to akvarier (60 og 80 liter)
stående, er fugtigt. Hver eneste morgen er vinduerne tillukkede af
kondensvand på indersiden. Fiskene havde for nogen tid siden hvide plettet,
og dyrehandleren sagde, at det kunne skyldes de lidt kølige nætter vi
pludselig fik få dage før pletterne begyndte. Fiskene kunne have svært ved
at tåle de temperatur svingninger den lave udetemperatur kunne give. Denne
besked gør jeg ikke rigtig tør lufte værelset ud. Hvad gør andre med dette
fugtproblem.

Fra : Jan F.

Dato : 22-11-04 08:07

"T.K" <t@fritid.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> besked gør jeg ikke rigtig tør lufte værelset ud. Hvad gør andre med dette

Lægger dækglas på akvarierne og undgår luftpumper/luftsten.

--

Jan F.

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-11-04 08:54

Jan F. wrote:

> [...]

En med bedre kendskab til fysik vil sikkert kunne regne ud at en 5 min.
udluftning m. gennemtræk vil sænke temp. max 0,1 grad

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Lidt nye fotografiske billeder på:

Fra : Per W.

Dato : 22-11-04 10:14

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i melding

> En med bedre kendskab til fysik vil sikkert kunne regne ud at en 5 min.
> udluftning m. gennemtræk vil sænke temp. max 0,1 grad

Og en temp senk. i akvariet er minimal også etter 1 time med lufting. De
fleste har jo varmeelement i akvariet, så den påstanden fra dyrehandleren
beviser vel bare det som er sant, de vet absolutt ingen ting. Men hvis
fisken har lagt seg oppå dekkglaset for å sove i friskluft, så kan den jo
bli kald, men slike fisker har ikke jeg noen gang sett.

/Per W.

Fra : Jan F.

Dato : 22-11-04 11:29

Det har jeg nu aldrig skrevet...