... - for dummies-vejledning søges
Fra : G.B.

Dato : 22-11-04 04:56

Ja, RTFM, og alt det dér. Jeg har RTFM, men hvor finder man trin for trin,
hvordan man sætter Apache, PHP og MySQL op på en privat, lokal Win2000-PC?

Manualerne og FAQ'erne er meget omfattende, og mildest talt uoverskuelige,
når man er nybegynder.

Jeg har kørt MSI-installeren til Apache, men den siger, at der ikke kører
nogen services, og jeg kan for min død ikke finde ud af at komme videre.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Sørensen

Dato : 22-11-04 09:08

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogen services, og jeg kan for min død ikke finde ud af at komme videre.

Webcafe har en meget simpel og let tilgængelig "tutorial" til at installere
både Apache, PHP og MySQL (og phpMySQL).
Se den første af dem her: http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/

VH Sørensen

Fra : Sørensen

Dato : 22-11-04 09:11

"Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.nixNej> skrev i en meddelelse

> Webcafe har en meget simpel og let tilgængelig "tutorial" til at
> installere både Apache, PHP og MySQL (og phpMySQL).
> Se den første af dem her: http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/

Og det kan formentlig være en meget lærerig oplevelse at installere disse
fra bunden. Men hvis du bare vil til at lege med PHP og MySQL og er lige
glad med at lære at installere dem, så er der lettere metoder. Flere
firmaer/websites tilbyder komplette pakker, hvor du bare med ét hug kan
installere alle 3 "komponenter" på dit Windows-system og så er klar til at
køre PHP-sider og mySQL-db. Selv har jeg brugt PhpDEV, hvilket var ret let:
http://www.firepages.com.au/

VH Sørensen

Fra : G.B.

Dato : 22-11-04 11:26

"Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.nixNej> skrev i meddelelsen

> [...]
> hug kan installere alle 3 "komponenter" på dit Windows-system og så er
> klar til at køre PHP-sider og mySQL-db. Selv har jeg brugt PhpDEV,

Taaaaak! ))

Fra : G.B.

Dato : 22-11-04 12:22

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i meddelelsen news:41a1beb4$0$205
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Taaaaak! ))

Har nu installeret - igen en gang TAK!!!

Fra : Sørensen

Dato : 23-11-04 12:30

> "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i meddelelsen news:41a1beb4$0$205
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Har nu installeret - igen en gang TAK!!!

Det var da så lidt.
VH Sørensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-11-04 12:51

G.B. skrev:

> Ja, RTFM, og alt det dér. Jeg har RTFM, men hvor finder man trin for trin,
> hvordan man sætter Apache, PHP og MySQL op på en privat, lokal Win2000-PC?

Nu har du fået svar, men til en anden gang så er clientsidegruppen ikke
den rigtige at spørge om serveropsætning i.

Apache har sin egen gruppe: <news:dk.edb.internet.software.apache>.
Formentlig vil de også der vide hvordan man sætter php og mysql op.

Den generelle serversidegruppe kan også bruges til spørgsmål om
opsætning af webservere: <news:dk.edb.internet.webdesign.serverside>.

Opsætning af windowsservere generelt hører til her:

- og endelig kan grupperne
<news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php> og
<news:dk.edb.database> også være relevante til spørgsmål om php og
mysql.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : G.B.

Dato : 23-11-04 06:07

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev i meddelelsen

> Nu har du fået svar, men til en anden gang så er clientsidegruppen
> ikke den rigtige at spørge om serveropsætning i.

Jamen tak for henvisningerne til de andre grupper. Nu er det bare ikke en
server, som skal sættes op til andet en webudvikling på en klient (nemlig
min private PC), så derfor var jeg sikker på, at "clientside" var den
rigtige gruppe, eftersom jeg ikke udbyder adgang til min egen PC.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-11-04 10:26

G.B. wrote:

> [...]
> klient (nemlig min private PC), så derfor var jeg sikker på, at
> "clientside" var den rigtige gruppe, eftersom jeg ikke udbyder adgang

Det ændrer jo ikke på, at du har meget større chance for at kunne få et
brugbart svar på den slags spørgsmål i de grupper, Jens pegede på.

Nu var du lige heldig at få svar i clientside-gruppen (javascript), men
statistisk er der ringe mulighed for svar.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-11-04 10:48

G.B. skrev:

> [...]
> min private PC), så derfor var jeg sikker på, at "clientside" var den
> rigtige gruppe, eftersom jeg ikke udbyder adgang til min egen PC.

Selv om din PC kun skal fungere som webserver for dig selv, så er det
stadig en webserver - og den måde fx Apache sættes op er ikke meget
anderledes end for en "rigtig" webserver (der kan måske være nogle
indstillinger der ikke er relevante når webserveren ikke skal håndtere
flere brugere, men installation og konfiguration bør være det samme).

Clientsidegruppen er beregnet til spørgsmål om scriptsprog i webbrowsere
(javascript) - se evt.
<http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.webdesign.clientside>

--
Jens Gyldenkærne Clausen