Aflastningsfamilie
Fra : Therese Kelstrup

Dato : 21-11-04 20:01

Vi er en lille familie på to medlemmer og en hund og bor i Århus. Vi kan
ikke selv få børn, men overvejer meget at blive aflastningsfamilie i stedet
for. Vi er bekendt med, at søskende til kræftramte børn tit har det meget
svært og let kan føle sig overset, da forældrene naturligt nok bruger det
meste af sin tid på det syge barn.
Jeg har ledt en del på nettet, men jeg kan ikke finde noget om denne gruppe
børn, eller hjælp hertil. Bruger man overhovedet aflastningsfamilier til
disse børn, og er der et sted, man kan henvende sig?

Mange hilsner
Therese og Michael

Fra : knm

Dato : 21-11-04 20:48

"Therese Kelstrup" <therese42@elverdalenSLET.dk> wrote in message
> [...]
> børn, eller hjælp hertil. Bruger man overhovedet aflastningsfamilier til
> disse børn, og er der et sted, man kan henvende sig?

Prøv at rette henvendelse til Jeres kommune, det er ofte dem der søger efter
aflastningsfamilier....

Karina

Fra : Therese Kelstrup

Dato : 24-11-04 19:35

> Prøv at rette henvendelse til Jeres kommune, det er ofte dem der søger
> efter
> aflastningsfamilier....

De søger som oftest kun aflastningsfamilier til børn med store sociale
problemer. Vi synes den anden gruppe er overset, og kunne godt tænke os at
gøre en forskel der.
Derudover har vi ikke selv børn, hvilket kommunen sætter som et krav, med
mindre man er pædagoguddannet. Vi mener dog selv, at vi begge ved nok om
børn, da vi har masser af nevøer og niecer i alle aldre, til at kunne give
dem nogle rigtig gode oplevelser og tryghed samt en opmærksomhed, de måske
ikke ville få, hvis vi havde flere børn i forvejen.
Vi ønsker jo ikke at være en familie-erstatning, men et tilbud (en weekend
om måneden eller hvad der er behov for) til en i forvejen hårdt presset
familie, der ikke har det samme overskud og tid som vi har.

Mange hilsner

Therese Kelstrup
Elverdalsvej 82
8270 Højbjerg
www.elverdalen.dk
therese@elverdalen.dk

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 23-11-04 15:47

Jeg har set at kommuner/familier ofte søger netop aflastningsfamilier gennem
www.jobindex.dk under sektionen Undervisning.

Sifs mor

Fra : Therese Kelstrup

Dato : 24-11-04 19:56

Jeg har vist glemt at skrive, at vi ikke ønsker at få penge for det. Heller
ikke til de udgifter vi har i forbindelse med barnet. Dem kan vi sagtens
selv stå for, og de oplevelser, vi får igen, er jo uvurdelige.

Vi ønsker selvfølgelig en permanent tilknytning til barnet, så længe barnet
ønsker det, og har selvfølgelig tænkt os, at barnet, når det er hos os,
indgår som en naturlig del af vores øvrige familie.

Mange hilsner
Therese

Fra : Inger Pedersen

Dato : 24-11-04 20:09

> [...]
> barnet ønsker det, og har selvfølgelig tænkt os, at barnet, når det er hos
> os, indgår som en naturlig del af vores øvrige familie.

Kunne det være noget som Børns Voksenvenner?

http://www.voksenven.dk/

Hilsen Inger

Fra : Therese Kelstrup

Dato : 24-11-04 22:47

> Kunne det være noget som Børns Voksenvenner?
> http://www.voksenven.dk/

Vi har netop nu sendt en mail om vores ønske til Børns Voksenvenner i Århus

--
Therese Kelstrup
Elverdalsvej 82

Fra : Michael Døj

Dato : 24-11-04 21:58

> [...]
> gruppe børn, eller hjælp hertil. Bruger man overhovedet
> aflastningsfamilier til disse børn, og er der et sted, man kan henvende

Hej, der lyder som en positiv ide.
Har i prøvet at rette direkte henvendelse til Kræftens Bekæmpelse?
Håber i finder en løsning til at give glæde og omsorg.

Med venlig hilsen
Michael Døj, Esbjerg