Visse hjemmesider kan ikke vises
Fra : Allan Bojsen

Dato : 21-11-04 17:27

En netven har følgende problem:
hun forsøger at komme ind på visse hjemmesider, men hendes browsere
(MSIE og Firefox) fortæller, at siden ikke kan vises.

Hun har tømt midlertidige internetfiler, og vi har forsøgt at give
domænet tilladelse under Internetindstillinger > Beskyttelse af
personlige oplysninger.

Intet virker. Nogle gode forslag på løsningsmodeller? Det kunne være
et oplagt emne til en kommende artikel...

Mvh. Allan Bojsen
www.nettips.dk - tips til nettet

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-11-04 17:48

Allan Bojsen wrote:

> En netven har følgende problem:
> hun forsøger at komme ind på visse hjemmesider, men hendes browsere
> (MSIE og Firefox) fortæller, at siden ikke kan vises.

Hvilke sider? Virker andre sider?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : John

Dato : 21-11-04 17:56

"Allan Bojsen" skrev i en meddelelse

> En netven har følgende problem:
> hun forsøger at komme ind på visse hjemmesider, men hendes browsere
> (MSIE og Firefox) fortæller, at siden ikke kan vises.

Kan skyldes for høje sikkerheds-indstillinger i IE, firewall m.m. Sæt det
hele til default (standard). Check også 'beskyttelse af personlige
oplysninger' (cookie-kontrol, sæt til 'standard') i IE. Nogle sites virker
nemlig ikke, hvis de ikke får lov at 'plante' cookies. Prøv evt midlertidigt
helt at afbryde firewall'en, og forsøg igen med de drilske sites. Kan måske
være et java-problem; check det her:
www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html (Hun skal kunne se et analog og
et digital ur). Kan også være virus; nogle sites nægter adgang, hvis virus
konstateres.

Håber det hjælper lidt på vej :)

Mvh John

Fra : Allan Bojsen

Dato : 21-11-04 18:15

On Sun, 21 Nov 2004 17:55:52 +0100, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:
> [...]
>et digital ur). Kan også være virus; nogle sites nægter adgang, hvis virus

Tak for et godt og fyldigt svar. Jeg sender det videre til hende.
Den konkrete side det handler om er http://www.topsiteworld.com/

En anden god netven kan heller ikke se siden. Kan der være sammenhæng
mellem hvilken Internetudbyder man bruger? Begge anvender TDC. Jeg
bruger Cybercity og har ingen problemer med at se siden.

Men jeg prøver lige at sende hende dine anvisninger vedrørende
sikkerhedsindstillingerne.
/Allan

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 21-11-04 20:06

Den 21-11-2004 18:14, skrev Allan Bojsen:
> [...]
> mellem hvilken Internetudbyder man bruger? Begge anvender TDC. Jeg
> bruger Cybercity og har ingen problemer med at se siden.[...]

Jeg har TDC og jeg har ingen problemer, hverken med IE eller Mozilla.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : John

Dato : 21-11-04 20:13

"Allan Bojsen" skrev i en meddelelse

> Tak for et godt og fyldigt svar.
Mig en glæde, især hvis det også hjælper :)

> Den konkrete side det handler om er http://www.topsiteworld.com/
Virker fint her (IE6, ZoneAlarm firewall og TDC ADSL)

> Anvender TDC.
TDC har en fremragende hotline; for ADSL: 8080-8017 (De er flinke, tålmodige
og dygtige!)

> jeg prøver lige at sende hende dine anvisninger vedrørende
> sikkerhedsindstillingerne.

Held og lykke! Mvh John