Børnenes Kontor ?
Fra : Kim

Dato : 21-11-04 15:36

Hvad er ansøgnings-fristen for julepakken ( Kbh ) ?

Gælder det også for privatskoler ?

Hvilke informationer skal evt leveres med ansøgningen,
kopi af dåbsattest årsopgørelse, lønsedler m.m. ?

Jeg kan nemlig ikke finde disse info på deres site:
http://www.boernenes-kontor.dk/

Mvh Kim

Fra : Anita

Dato : 21-11-04 16:07

Kim wrote:
> [...]
> kopi af dåbsattest årsopgørelse, lønsedler m.m. ?
>
> Jeg kan nemlig ikke finde disse info på deres site:

Ansøgning foregår (så vidt jeg ved) normalt via børnenes klasselærer.

Venligst Anita

Fra : Kim

Dato : 21-11-04 16:12

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i
> Ansøgning foregår (så vidt jeg ved) normalt via børnenes klasselærer.

Nej.

Der står på forsiden: http://www.boernenes-kontor.dk/
" Privatskoleelever skal henvende sig direkte på kontoret i åbningstiden. "

Mvh Kim

Fra : Anita

Dato : 21-11-04 17:34

Kim wrote:
> [...]
>
> Der står på forsiden: http://www.boernenes-kontor.dk/
> " Privatskoleelever skal henvende sig direkte på kontoret i

Arh, okay.

Men held og lykke med det.

Venligst Anita

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 21-11-04 16:22

"Kim" <No@SpaM.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er ansøgnings-fristen for julepakken ( Kbh ) ?

Det står her:
http://www.boernenes-kontor.dk/Hvem%20hjaelper%20vi/Ansoegningsfrister.aspx

> Hvilke informationer skal evt leveres med ansøgningen,
> kopi af dåbsattest årsopgørelse, lønsedler m.m. ?

Det kan jeg til gengæld ikke finde. Det står nok på ansøgningsskemaet. Men
fristen er desværre udløbet for i år, ser det ud til.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Henrik Petersen

Dato : 21-11-04 16:32

"Kim" <No@SpaM.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er ansøgnings-fristen for julepakken ( Kbh ) ?
>
> Gælder det også for privatskoler ?

Der er noget jeg ikke helt forstå, privatskole er det ikke noget man betaler
for? og så gratis julepakke, det ser ud til at der er nogle der priotere
lidt underligt her i livet.

henrik

Fra : Kim

Dato : 21-11-04 16:56

"Henrik Petersen" <iskold(fjern?)@boparken(fjern?).dk> skrev
> Der er noget jeg ikke helt forstå, privatskole er det ikke noget man
> betaler for?

Jo.

> og så gratis julepakke, det ser ud til at der er nogle der priotere lidt
> underligt her i livet.

Overhovedet ikke...min kone har lige forladt mig og vores datter
og jeg er pt arbejdsløs...står nu med bankgæld og advokatregning m.m,
så hvad gør en klog så ?

Men da ansøgningsfristen er overskredet kommer det
nok ikke på tale, men det finder jeg ud af imorgen når
jeg tager derind...

Mvh Kim

Fra : Henrik Petersen

Dato : 21-11-04 17:13

> [...]
>
> Overhovedet ikke...min kone har lige forladt mig og vores datter
> og jeg er pt arbejdsløs...står nu med bankgæld og advokatregning m.m,

Sådan havde leg ikke lige drejet verden, men så er det vel oxo farvel til
privatskole

henrik

Fra : Kim

Dato : 21-11-04 17:24

"Henrik Petersen" <iskold(fjern?)@boparken(fjern?).dk> skrev
> Sådan havde leg ikke lige drejet verden, men så er det vel oxo farvel til
> privatskole

Ikke hvis det kommer til at stå til mig.
8 børn/klasse og masser af tid til børnene.
Og det koster kun 1200/mdl og det er incl. taxaordning.

Men min X har desværre stævnet mig da hun vil
have FFM og jeg/vi skal i BR næste mdl.

Så må vi jo se hvad der sker...

Mvh Kim

Fra : Cat

Dato : 21-11-04 17:44

> [...]
> 8 børn/klasse og masser af tid til børnene.
> Og det koster kun 1200/mdl og det er incl. taxaordning.
>
> Men min X har desværre stævnet mig da hun vil

Og i øvrigt er der ofte fripladser til børn under de omstændigheder. Der er
et par børn på min datters skole hvorom jeg ved, at de aldrig ville have råd
til at betale selv.

Tine

Fra : Dk

Dato : 21-11-04 18:09

"Cat" <dd@gg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er
> et par børn på min datters skole hvorom jeg ved, at de aldrig ville have

Det er da heller ikke barnets tarv bare sådan at flå dem ud af skolen fordi
man som forældre bliver skilt, det er da for synd, det skal da ikke gå ud
over børnene så vidt muligt.

Fra : Henrik Petersen

Dato : 21-11-04 18:41

"Dk" <zarh@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> man som forældre bliver skilt, det er da for synd, det skal da ikke gå ud
> over børnene så vidt muligt.
Men er det samfundes skyl og er der ikke andet vi heller vil prioter pengene
til....ved godt det er småpenge, set i helheden syn, men er det ikke altid
det. Der erjo oxo beskidt på hospitalerne og der er mange børn i
folkeskolen, hvor de er mange flere i klasserne. Der ville man kunne have
mindre børn pr. klasse. Det er helheden jeg vil have, så må egoismen på
statens regning falde fra. Betal selv...det er min mening

Barnes tarv, hvad med alle de andre børn der har det småt i
folkeskolerne....?

henrik

Fra : Cat

Dato : 21-11-04 19:39

"Henrik Petersen" <iskold(fjern?)@boparken(fjern?).dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> statens regning falde fra. Betal selv...det er min mening
>
> Barnes tarv, hvad med alle de andre børn der har det småt i

Skal jeg så også begynde at slå mine børn, bare fordi der er nogle andre der
gør det?
Jeg prøver da, med de midler jeg har at give mine børn så god en opvækst,
jeg kan. Jeg kan ikke redde hele verdens børn - men jeg kan forsøge at tage
vare på mine egne.

Tine

Fra : Henrik Petersen

Dato : 21-11-04 21:03

> Skal jeg så også begynde at slå mine børn, bare fordi der er nogle andre
> der
> gør det?

Det har jeg aldrig sagt du skulle og håber ikke du gør det.

> Jeg prøver da, med de midler jeg har at give mine børn så god en opvækst,
> jeg kan. Jeg kan ikke redde hele verdens børn - men jeg kan forsøge at
> tage
> vare på mine egne.

Fin nok hvis du bruger dine egne midler, men du søger at få noget "julekurv"
som andre der ikke har deres barn i privatskole, oxo gerne vil have og de
har ikke pengene til privatskole.
Du vil både have i pose og sæk...og jeg tro ikke privat skole er bedre en
folkeskolen generalt, der kan findes dårlige folkeskoler og dårlige
privatskoler.
Jeg går ind for at man skal hjælpe den der har behov og ikke dem der har
luxusbehov.

henrik

Fra : Cat

Dato : 21-11-04 21:23

> [...]
> privatskoler.
> Jeg går ind for at man skal hjælpe den der har behov og ikke dem der har

Nu er situationen, at børnenes forhold med meget kort varsel er blevet
voldsomt ændret. Så er det ikke for smart at tvinge dem til at skifte skole
samtidigt. Derfor får man situationene: Privatskole og brug for julehjælp.

Tine

Fra : Henrik Petersen

Dato : 21-11-04 21:38

> [...]
> skole
> samtidigt. Derfor får man situationene: Privatskole og brug for julehjælp.

Jep, det er jeg klar ove, man kan ikke bygge Rom på en dag, vil slutte
tråden nu, emnet er vel udebateret ikk

henrik

Fra : Kim

Dato : 22-11-04 11:37

"Cat" <dd@gg.dk> skrev
> [...]
> er
> et par børn på min datters skole hvorom jeg ved, at de aldrig ville have

Råd skal jeg nok få, jeg påbegynder at arbejde
lige så snart vi er færdige med retten.

Ellers må jeg bare låne nogle flere penge i banken,
godt man har en god kredit.

Jeg har søgt fripladstilskud, men vi får først svar
til Januar fra skolen.

Mvh Kim