scrollebar i højre side af ramme
Fra : olfred

Dato : 21-11-04 15:16

jeg vedlige holder en lille website med en link ud til en database som skal
vises i en ramme, således at menuen i venstre side af skærmen beholdes
intakt.

Jeg har sat det op således at scrollebar er synlig når det er nødvendigt;
men af en eller anden grund fungerer det ikke i rammen med den eksterne
base.
Hvis jeg kalder siden med basen direkte fungerer det fint på siden.

Det er nødvendigt at den vises fordi der genereres nogle grafer hvoraf nogle
ikke kan ses på siden uden at scrolle ned.

Ole Frederiksen
Nuuk

Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 21-11-04 18:04

"olfred" <olfred@greennet.gl> skrev i en meddelelse
> jeg vedlige holder en lille website med en link ud til en database som
skal
> vises i en ramme, således at menuen i venstre side af skærmen beholdes
> intakt.

Prøv at angive sitets adresse. Det vil gøre det at give råd.
m.v.h. Ellen Rasmussen

Fra : olfred

Dato : 21-11-04 22:22

Den ligger på www.p-center.gl - vælg dansksproget - vælg karakterstatistik -
vælg Se basen her

mvh

Ole

Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 21-11-04 23:09

> Den ligger på www.p-center.gl - vælg dansksproget - vælg
karakterstatistik -
> vælg Se basen her
>
> mvh
>
> Ole

Hej Ole
Jeg har kigget på sitet og kan se, at du har sat scrolling til auto, så det
burde være OK; men jeg kommer ikke til basen ved at klikke på linket Se
basen. Siden kan ikke vises, får jeg at vide.
Jeg kan også se, at din reference hedder sådan:
<a target="index" href="http://ap.p-center.gl?param=language&ID=dk"> så jeg
vil mene, at der er en fejl. Du skal måske føje www til; men det giver
heller ikke den ønskede side, så en angivelse af filnavnet skal du vel have
med. Her henvises kun til en dansksproget version.
I den grønlandske version henviser du jo til GrafMenu.aspx?, som jeg gætter
på er selve basen.
Du har måske ikke uploadet basen endnu?
m.v.h. Ellen Rasmussen

Fra : olfred

Dato : 24-11-04 01:43

Hej Ellen

Jeg laver selve siden - basen er lavet af et professionelt firma - den
ligger på en anden server.

Det undrer mig at linket ikke kører fra dig - når jeg klikker på det du har
indsat herunder lander jeg som jeg skal på den danske version.
du kan prøve at nøjes med http://ap.p-center.gl så skulle det gerne virke -
MED scr- men inde i rammen på min side kan der ikke scrolles før man har
ændret størrelsen på vinduet en gang - så virker det indtil man laver en ny
graf så skal man starte forfra igen med at ændre størrelse.

ham, der har lavet basen er også på glatis - med hensyn tilscrolleproblemet

mvh

Ole