Skift fra udekat til indekat
Fra : Nuser

Dato : 21-11-04 15:07

Hej

Jeg står for at skal flytte ind til byen. Jeg har 2 katte som indtil nu, har
kunne gå ud og ind som det passer dem (Bor pt laaaaaaaang ude på landet).
Hvordan vender jeg mine katte til at nu er det forbud at komme ud, med
mindre det er i snor?
Med hensyn til at lave en katteløbegård, er det udelukket, da
boligvedtægterne ikke tillader det.
Den ene kat er 7 år og den anden er 2år. Den på 2 har ikke været ude de
sidste 2 måneder, da den havde fået killinger.

Hilsen
Nuser

Fra : tina laren

Dato : 21-11-04 16:13

> [...]
> Den ene kat er 7 år og den anden er 2år. Den på 2 har ikke været ude de
> sidste 2 måneder, da den havde fået killinger.

Hej.

nogel katte vender sig hurtig til at være inde kat, andre katte gør ikke.
Da jeg flyttet fra hus til lejlighed, var der inge problemer med hende,
hun fik også et vindue med hønsenet for, så hun kunne for frisk luft.
men da jeg tod hende ud i snor i gården, fik jeg problemer med hende, så
prøvet hun at komme ud om natten ved at kræsse på døren . så nu kommer
hun aldrig ud.

Med venlig hilsen
tina laren
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Judith Janniche

Dato : 23-11-04 12:55

Nuser <tortieFJERNDETTE@ofir.dk> skrev:
> [...]
>Den ene kat er 7 år og den anden er
>2år. Den på 2 har ikke været ude de
>sidste 2 måneder, da den havde fået killinger.

Hej Nuser
Min erfaring med katte viser, at man ikke altid får stor held med,
at holde udendørs katte inde. De har det med at blive frustreret,
og kan til tider, blive som vildkatte. Ikke så at sige, at det vil
ske for dine. Håber da mit svar, kan hjælpe bare lidt..

Mvh. Angel

Fra : Kate

Dato : 23-11-04 20:16

"Nuser" <tortieFJERNDETTE@ofir.dk> wrote in

> Hvordan vender jeg mine katte til at nu er det forbud at komme ud,
> med mindre det er i snor?

Jeg har selv prøvet at omvænne to katte og det var endda der hvor de
boede og havde haft adgang til udelivet. Jeg er ikke sikker på at mine
erfaringer kan bruges rigtigt fordi mine var nemme at omvænne.
Det tror jeg der var to grunde til:
Den ene var at hunkatten ikke helt kunne finde sig til rette med de nye
omgivelser og derfor selv valgte at blive inde meget af tiden.
Den anden var at hankatten blev skamferet af en anden kat og blev meget
syg. Da han ca. et år senere var nogenlunde rask havde han nok vænnet
sig til indelivet.

Jeg ved at nogle mennesker har meget svært ved at omvænne deres kat(te)
og derfor ender med at give dem væk til nogen som har mulighed for at
tilbyde fortsat udeliv.

Jeg kan kun sige: tag kattene med og se hvordan de takler den nye
situation. Personligt ville jeg aldrig lære dem at gå i snor, men det
er mere fordi jeg ikke vil gøre mig så afhængig. Jeg tror nemlig at er
man først startet på den slags, så må man nok blive ved.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.