Computer kræver at blive slukket helt for ~
Fra : Dan

Dato : 21-11-04 10:56

Hejsa!

Hvad kan der være galt, min computer vil ikke genstarte, nå jeg vælger
genstart computer! Det kræver jeg slukker maskinen helt, også starter den
fint op igen! Det er en frisk installert WinXP Home!
Så det skulle ikke være nogen software fejl!
Kan det være mit IDE Promis PCI controler kort der laver den balade??
Mit bundkort er et ASUS A8V Deluxe.

Nogen der kender til problemet?

Mvh
Dan

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-11-04 11:30

Dan wrote:

> Nogen der kender til problemet?

Du _har_ installeret drivere til bundkortet?

Jesper G. Poulsen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 21-11-04 12:19

Dan wrote:
> [...]
> Så det skulle ikke være nogen software fejl!
> Kan det være mit IDE Promis PCI controler kort der laver den balade??

Ja, jeg havde problemet på en pc'er jeg var ved at opgradere til SP2.
Pc'eren gik i stå i bios efter genstart fordi den ikke kunne finde
harddisken. Sluk-tænd hjalp.

Problemet blev løst ved at fjerne en defekt ram-stang, installere de
nyeste drivere samt installere SP2. Det var nok den defekte ram-stang
som havde forårsaget alle problemer, men problemet forsvandt først da
jeg havde gjort ovenstående.

Jeg bruger selv et ATA133 Promise PCI controller kort og jeg har ingen
problemer med at reboote (Asus A7NX8).

mvh Bernhard

Fra : Dan

Dato : 21-11-04 12:50

> [...]
> havde gjort ovenstående.
>
> Jeg bruger selv et ATA133 Promise PCI controller kort og jeg har ingen

Okay! Det med ram-stangen kunne måske godt være en mulighed! Men har nu ikke
oplevet andre problemer,
som man formentlig ville hvis rammen ikke virket som den skal!
Jeg har installer alle driverne til bundkortet! Men det er heller ikke det
der er problemet!
Da den slet ikke vil boote op! Værken på cd, floppy eller harddisk!
Problemet opstod formentlig efter at alle 4 porte på controlerkortet blev
fyldt op med cd og harddisk drev!
Det virker lidt som om at hvis man fjerne 1 af de 4 drev! Så løser det
problemet!
Ved ikke om der kan være en svaghed i Promis kortet!?(Det er et IDE 66
kort!)

Dan

Fra : Bernhard Ege

Dato : 21-11-04 18:48

Dan wrote:

> [...]
> problemet!
> Ved ikke om der kan være en svaghed i Promis kortet!?(Det er et IDE 66

Jo, det er snildt en mulighed. Mit ATA133 Promise kort kan slet ikke
sammen med cd/dvd drev og det er en kendt svaghed ifølge promise. Det
betegner jeg personligt som et skod kort men det er det jeg har pt...

mvh Bernhard

Fra : Kim Hansen

Dato : 21-11-04 20:19

On Sun, 21 Nov 2004 10:56:26 +0100, "Dan" <123@123Detpasserikke.com>
wrote:

> [...]
>Så det skulle ikke være nogen software fejl!
>Kan det være mit IDE Promis PCI controler kort der laver den balade??

Jeg har også problemet, men har lært at leve med det.
Mit problem er mine to harddiske en WD og en Seagate.
Seagaten sidder som c/d/e drev og WD som h/i/j.
De sidder begge i harddisk skuffer og hvis jeg fjerner WD'en kan
maskinen fint genstartes, men lige så snart at de begge er i skal den
også slukkes helt, ellers kommer den ikke længere end til at vise
hvilke hd'er og cddrev der er i. Og jeg aner ikke hvad der kan gøres,
så hvis der er en der har en idé.....

M.V.H

Kim Hansen

Suzuki XF 650 Freewind