Transferring fra gl domæne til nyt vha php~
Fra : Anne Petersen

Dato : 21-11-04 06:35

Hej Bertel

Hvordan transferrer man besøgende fra det gamle domæne til det
nye, ligemeget hvilken side de går ind på?

Jeg har checket - og jeg kan godt køre php.

TIA.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Joergensen

Dato : 21-11-04 09:50

On Sun, 21 Nov 2004 05:35:17 +0000, Anne Petersen wrote:

> Hej Bertel

Bertel?

> Hvordan transferrer man besøgende fra det gamle domæne til det
> nye, ligemeget hvilken side de går ind på?

Det kan du ikke umiddelbart. Hvis du bruger Apache, vil jeg foretraekke
dig at bruge nogle af dens muligheder for at sende folk videre:

http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_alias.html#redirect

--
Christian Jørgensen | It's always a long day
http://www.razor.dk | - 86400 doesn't fit into a short.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-11-04 11:03

Christian Joergensen skrev:

>Bertel?

Jeg kom for skade at love hende en PHP-løsning i en anden gruppe.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-11-04 10:39

Anne Petersen skrev:

>Hvordan transferrer man besøgende fra det gamle domæne til det
>nye, ligemeget hvilken side de går ind på?

Jeg er bange for at jeg er kommet til at love dig for meget. Mit
PHP-script kan ikke fange browserkald til undermapper eller
specificerede filer. Det opfanger kun kald af formen
"xyz.domæne.dk" og tjekker om xyz eksisterer som en mappe.

Jeg håber en anden kan hjælpe dig med dit problem som jeg også
gerne selv vil kende løsningen på.

--
Bertel

Fra : Anne Petersen

Dato : 21-11-04 11:16

Bertel Lund Hansen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Jeg er bange for at jeg er kommet til at love dig for meget. >

Det er oki.
Jeg snakker med min server admin i morgen om ikke vi kan få
htaccess til at klare ærterne. Både det nye og det gamle domæne
er hostet på Apache servere, så det burde kunne lade sig gøre.

Fra : Leif Neland

Dato : 21-11-04 18:56

> Hvordan transferrer man besøgende fra det gamle domæne til det
> nye, ligemeget hvilken side de går ind på?
>
> Jeg har checket - og jeg kan godt køre php.

i .htaccess:
errordocument 404 index.php

index.php
<? header("Location: http://ny.server.adr".$_SERVER["REDIRECT_URL"]); ?>

Fjern alle andre sider.

Så skal du ikke blande webserveradministratoren ind i det, hvis du altså har
lov til at lave .htaccess

Forklaring:
Kaldes blot http://gammelt.dom, er $_SERVER["REDIRECT_URL" tom.
Kaldes http://gammelt.dom/abekat, kaldes index.php som fejlside, og
parametren $_SERVER["REDIRECT_URL"] indeholder "/abekat", dvs der redirektes
til ny.server.adr/abekat

Leif