Problem med phpMyAdmin
Fra : Jane

Dato : 20-11-04 18:14

Hej

Jeg har netop installeret følgende i dag:
Php5
Apache 1.3.29
MySQL 3.23.58
PhpMyAdmin 2.6.0

Mit problem er, at jeg i phpMyAdmin får fejlmeddelelsen:
"kan ikke indlæse udvidelsen mysql,
check PHP-konfigurationen!"

og et link til dokumentationen, som siger følgende:
"[1.20] I receive the error "cannot load MySQL extension, please check
PHP Configuration".
To connect to a MySQL server, PHP needs a set of MySQL functions called
"MySQL extension". This extension may be part of the PHP distribution
(compiled-in), otherwise it needs to be loaded dynamically. Its name is
probably mysql.so or php_mysql.dll. phpMyAdmin tried to load the
extension but failed.

Usually, the problem is solved by installing a software package called
"PHP-MySQL" or something similar. "

Dette bliver jeg ikke meget klogere af, er der nogen, der kan hjælpe?

Mvh
Jane

Fra : Jacob Atzen

Dato : 20-11-04 18:31

On 2004-11-20, Jane <madsen_janeREMOVE@hotmail.com> wrote:
> [...]
> MySQL 3.23.58
> PhpMyAdmin 2.6.0
>
> Mit problem er, at jeg i phpMyAdmin får fejlmeddelelsen:

[snip]
> Dette bliver jeg ikke meget klogere af, er der nogen, der kan hjælpe?

Som der står skal du have oversat PHP med mysql support eller
alternativt installeret et bibliotek som PHP kan linke mod dynamisk.
Hvordan dette gøres afhænger af operativsystem. Hvilket operativsystem
bruger du?

- Jacob Atzen

Fra : Jane

Dato : 20-11-04 18:41

Jacob Atzen wrote:

> [...]
> alternativt installeret et bibliotek som PHP kan linke mod dynamisk.
> Hvordan dette gøres afhænger af operativsystem. Hvilket operativsystem

WinXP

/Jane

Fra : Jacob Atzen

Dato : 20-11-04 19:01

On 2004-11-20, Jane <madsen_janeREMOVE@hotmail.com> wrote:

> WinXP

Jeg bruger ikke selv Windows til den slags, så jeg kan ikke umiddelbart
hjælpe dig. Men jeg fandt følgende link på Google ved at søge efter
"mysql php installation windows xp":

<http://www.webmasterworld.com/forum88/4495.htm>

Det ser ud som om det er en kogebogsopskrift på det du ønsker. Hvis du
ikke kan finde den nødvendige information deri så prøv at fortælle os,
hvilke skridt du har taget for at få tingene til at virke, og hvornår du
går i stå. Så kan det være, der er nogen mere Windows kløgtige, der kan
hjælpe dig.

- Jacob Atzen

Fra : Jane

Dato : 20-11-04 19:27

Jacob Atzen wrote:

> [...]
> hvilke skridt du har taget for at få tingene til at virke, og hvornår du
> går i stå. Så kan det være, der er nogen mere Windows kløgtige, der kan

Tak for linket, det var desværre ikke til meget hjælp

Jeg har fjernet kommentaren ud for "extension=php_mysql.dll", men så
siger den:
"PHP Startup: Unable to load dynamic library 'd:\php\php_mysql.dll' -
The specified module could not be found"

Og jo, dll-filen ligger der selvfølgelig som den skal...

Det skal lige siges, at igennem hele installationen har jeg fulgt
guiderne på webcafe.dk til punkt og prikke....

/Jane

Fra : AlleyKat \(FSS\)

Dato : 20-11-04 22:30

"Jane" skrev i en meddelelse:
> Tak for linket, det var desværre ikke til meget hjælp

Du kunne prøve Uniform Server til Windows, http://miniserver.sf.net -
indeholder Apache2, PHP5, MySQL 4.0.20 og phpMyAdmin.
Den kræver dog at der ikke er installeret andre webservere på maskinen.
Vi har en del debatter om UniServer og alternativer på forummet her:
http://www.phpbb2.dk/forum/search.php og skriv uniserver i søgefeltet. ;)

> [...]
> specified module could not be found"
> Og jo, dll-filen ligger der selvfølgelig som den skal...

Husk at den kigger efter dll'en i extensions-mappen.

MvH
AlleyKat
__
http://phpbb2.dk - forum om forum