Kan FF ikke bruge css
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 20-11-04 16:43

Jeg har efterfånden hørt en hel masse om hvor god FF er i forhold til IE
og hvordan FF i modsætning levede op til W3C's standarder.
Så kan det virkelig passe at FF ikke understøtter CSS?

Jeg har følgende kode i min html-fil:

og følgende i min css-fil:

#1 {
background-image: url("images/line.gif");
}

og det virker ikke i FF.
Det virker fint i IE, Opera og Netscape, og jeg har også valideret min
css fil inde på http://jigsaw.w3.org/css-validator/, og den melder ikke
om fejl...

Så er alt det med at FF er så fantastisk bare en gang *BIP* eller er min
FF sat forkert op?

--
Simon Moore Højer
http://www.usenet.dk/netikette/larm.html

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-11-04 16:56

Simon Moore Højer wrote:

> Så kan det virkelig passe at FF ikke understøtter CSS?

CSS virker fint med FF, her.

Hvilken FF-version?

Jesper G. Poulsen

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 20-11-04 17:05

> CSS virker fint med FF, her.
>
> Hvilken FF-version?

0.9.2

Fra : hsl

Dato : 20-11-04 17:09

Simon Moore Højer wrote:

> 0.9.2

Om ikke andet, så prøv at downloade den nyeste version.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-11-04 18:05

Simon Moore Højer wrote:

> 0.9.2

Jeg har 1.0.

Jesper G. Poulsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-11-04 17:22

Simon Moore Højer skrev:

>#1 {
> background-image: url("images/line.gif");
> }

Kom med et link, så vil det være meget at svare, hvis man kan,
ellers bliver det gætterier.

Men fejlen skyldes sandsynligvis, at et id ikke må starte med et
tal (og dermed overholder Firefox standarden, hvad de andre
browsere ikke gør).

http://www.w3.org/TR/REC-html40/types.html#type-name

ID and NAME tokens must begin with a letter ([A-Za-z]) and may be
followed by any number of letters, digits ([0-9]), hyphens ("-"),
underscores ("_"), colons (":"), and periods (".").

Iøvrigt bør du undlade " omkring stien, de er overflødige.
--
Knud

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 20-11-04 17:33

> Kom med et link, så vil det være meget at svare, hvis man kan,
> ellers bliver det gætterier.

ligger lokalt på min egen pc.

> Men fejlen skyldes sandsynligvis, at et id ikke må starte med et
> tal (og dermed overholder Firefox standarden, hvad de andre
> browsere ikke gør).

Det løser jo hele problemet... jeg syntes heller ikke det kunne passe at
FF ikke overholdt standarerne.

> Iøvrigt bør du undlade " omkring stien, de er overflødige.

ok, det vil jeg så gøre.