Hvilken printer
Fra : A:H

Dato : 20-11-04 13:36

Jeg ønsker mig en ny printer og helst med scanner!
Men det er jo en jungle!
Mine krav er
1. den skal være billig i blæk når den printer ud / og i indkøb af blæk
patroner
2. skulle kunne lave nogle gode foto print.
Jeg har en Lexmark x72 nu og den er godt nok træt af, lige til lossepladsen
og den er kun et år gammel.

Er der nogen der ved noget om sådan noget.

--
Med Venlig Hilsen
Annette Holm.

www.bonnet-it.dk/annsholm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-11-04 14:13

A:H skriblede og skrablede følgende:

> [...]
> Jeg har en Lexmark x72 nu og den er godt nok træt af, lige til
> lossepladsen og den er kun et år gammel.
> Er der nogen der ved noget om sådan noget.

Jeg ville undgå en multifunktionsmaskine, ofte er de for dyre i drift. Kig
først efter, hvilken type patroner, de bruger, og tjek så priser på
www.edbpriser.dk Jeg ville navnlig undgå Lexmark, de er berygtede for at
være dyre i drift. Kig efter en Canon eller en HP.

Jeg har installeret et par stykker af disse hos et par veninder. De har for
nyligt været på tilbud i Føtex til 999,-

De bruger HP 56, 57 og 58 i blæk, og de er rimelig økonomiske. Jeg har selv
en HP Photosmart printer, som bruger disse patroner, og jeg er godt
tilfreds. Dem kan man iøvrigt få til en meget billig penge hos
www.bjtrading.dk

Der er både foto og favekvaliteten i top, og så fylder de næsten ingenting.
Undgå HP maskiner med patroner i serien HP 78 og HP 15. De er også dyre,
både i brug og i indkøb.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-11-04 14:22

Claus Tersgov skriblede og skrablede følgende:

Vær iøvrigt opmærksom på, at der er ikke noget, der hedder "kompatible"
blækpatroner til disse maskiner. Det er fup og svindel, fordi det er
genopfyldte patroner de sælger. Blækpatronerne har indbygget printhoved, og
dette hoved er patentbeskyttet, så derfor kan man ikke sælge kopipatroner af
disse patroner.

Claus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-11-04 16:22

> [...]
> www.bjtrading.dk
>
> Der er både foto og favekvaliteten i top, og så fylder de næsten

Jeg kan så tilføje at
har jeg opstillet en hel del af, og de giver et glimrende resultat til
prisen og bruger også ovenstående patroner.
I forbindelse med printere har jeg bemærket, at mange roser de nye printere
fra Canon, dels for kvaliteteten og dels for at de skulle være billige i
drift. De kører med særskilte farver i hver sin patron, og der kan man købe
kompatible til meget billige penge.
De er vist også komme som multifunktionsmaskiner.
Da jeg ikke selv har erfaring med dem, skal jeg afholde mig fra nærmere
kommentarer.

Kurt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-11-04 17:14

Kurt B. Andersen skriblede og skrablede følgende:

> [...]
> De er vist også komme som multifunktionsmaskiner.
> Da jeg ikke selv har erfaring med dem, skal jeg afholde mig fra

Det er også det, jeg har læst. Der er ingen tvivl om, at min næste
fotoprinter bliver en Canon.

I øvrigt tror jeg ikke, at denne er nogen særlig dum maskine. den har også
ret billige patroner. Desværre er de bare så store og lidt klodsede på et
skrivebord.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-04 08:51

> [...]
> ret billige patroner. Desværre er de bare så store og lidt klodsede på et

Hej'sa bruger lige denne tråd håber det går

Vi skal have vores gamle hp880c skiftet ud men en ny HP printer og har kik
på disse tre
HP PSC 1215 til 589kr hos Elgiganten
HP PSC 1217 til 599 i Bilka
HP 5150 til 399kr. i Elgiganten "en ren printer"
kan ikke finde ud af hvad forskellen på 1215 og 1217 er, det skal være en
fra HP.

har en en ikke ret gamle Canon i470D til at stå som jeg har fået med et
udtøret printer hovede men jeg kan ikke rense det hvis jeg udskriver noget
med grøs bliver det gul "det er nye patroner i"

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-11-04 16:26

"Futte" <nej> skrev i en meddelelse

> [...]
> HP 5150 til 399kr. i Elgiganten "en ren printer"
> kan ikke finde ud af hvad forskellen på 1215 og 1217 er, det skal være en

Har du søgt hos HP? Hvis ikke du kan finde 1217 der, er det sandsynligvis
fordi, at det også er en 1215. Det er set flere gange, at visse HP printere
sælges under andre numre hos de store kæder. Det er formentlig fordi, man
ikke lige umiddelbart skal kunne se, at der er tale om samme printer.
Jeg har tidligere set printere fra HP i Aldi med modelnumre, som ikke
eksisterede nogen steder hos HP.
De var nøjagtig magen til en printer, som havde et modelnr. som lå lige ved
siden af, og de var identiske.
Jeg kender ikke nærmere omkring ovenstående, men det kunne da vist være et
godt gæt

Kurt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-11-04 12:58

> [...]

> eksisterede nogen steder hos HP.
> De var nøjagtig magen til en printer, som havde et modelnr. som lå

Det er sådan een jeg har. HP photosmart 7345. Den er identisk med en 7350.
Det er en 100% ren HP printer, og der står intet andet, hverken i manual,
printer eller kasse, HP på den. Alligevel kalder de den en "HP Medion" på
HP's hjemmeside.

Forskellen er kun, at der med denne model fulgte alle tre patroner med i
kassen.

Claus