Partion
Fra : Søren

Dato : 20-11-04 12:03

Hej NG..
Ved ikke om dette er den rigtige gruppe...
Mit problem er at jeg lige har slettet min søns pc.. delte harddisken i 2,
men efter opstart osv er der kun et c drev...
Hvorfor finder den ikke d drevet ???

Mvh Søren

Fra : jma

Dato : 20-11-04 12:38

"Søren" <jada@ja.dk> wrote in message
> [...]
> Mit problem er at jeg lige har slettet min søns pc.. delte harddisken i 2,
> men efter opstart osv er der kun et c drev...

Har du husket at formattere det andet drev?
Hilsen Jma

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 20-11-04 13:19

"jma" <jpeace73@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du husket at formattere det andet drev?
> Hilsen Jma

Har du kun lavet c-drevet og ladet resten af pladsen været tom? Du skal lave
begge partitioner og huske at formattere dem begge, som jma også skrev.

/Ole

Fra : Anders Lund

Dato : 20-11-04 13:18

Søren wrote:

> Mit problem er at jeg lige har slettet min søns pc.. delte harddisken i 2,
> men efter opstart osv er der kun et c drev...
> Hvorfor finder den ikke d drevet ???

Hvis du bruger Windows 2000 eller XP, kan du bruge diskhåndteringen, som
giver et udenmærket billed over hvad der er af partitioner og om de er
formateret og har tildelt drevbogstaver.

Højreklik på Denne Computer og vælg administre.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 20-11-04 18:30

Hej Anders

Jeg har lidt af samme spørgsmål: jeg har en 200 gb men kun 130 gb
partioneret på c: kan jeg nu gå ind og partionere resten på eks. d: og hvad
skal jeg i så fald vælge - primær partion eller udvidet partion?

-Torben

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-11-04 18:44

Med XP skal minimum SP1 være installeret, for at operativsystemet kan se
mere end ca. 130GB.

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 20-11-04 19:20

Hej

Jeg mente også der var et eller andet med det, men jeg har både sp1 og 2
installeret.
mvh

Torben

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-11-04 20:03

Torben Jørgensen wrote:
> Jeg mente også der var et eller andet med det, men jeg har både sp1
> og 2 installeret.

Du burde bare kunne formatere resten af disken i WinXP som primær og i NTFS