Hvordan filtrere man beskeder i newsgroups~
Fra : JS

Dato : 20-11-04 11:29

Er det ikke muligt at filtere beskeder så man slet ikke kan se dem når man
henter nye beskeder. Det kunne fx være dem hvor ordene:

porn, teen, gangbang, anal etc

indgår.

Mvh
Johs

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-11-04 11:36

"JS" <dsa.@asdf.com> wrote:

>Er det ikke muligt at filtere beskeder så man slet ikke kan se dem når man
>henter nye beskeder. Det kunne fx være dem hvor ordene:
>
>porn, teen, gangbang, anal etc
>
>indgår.

Jo da, bare du anvender det rigtige news program...

Jeg kan anbefale Forté Agent, som kan hentes i free 30 days trial her:

http://www.forteinc.com/main/homepage.php

<mlr>

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 20-11-04 12:10

Michael Rasmussen wrote:

> Jo da, bare du anvender det rigtige news program...
>
> Jeg kan anbefale Forté Agent, som kan hentes i free 30 days trial her:
>
> http://www.forteinc.com/main/homepage.php

Måske bedst til Windows...

--
Steen Suder

Fra : JS

Dato : 20-11-04 12:12

Kan det slet ikke lade sig gøre i Outlook Express??

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-11-04 12:52

JS <dsa> skrev 2004-11-20:
> Kan det slet ikke lade sig gøre i Outlook Express??

Prøv at spørge i en outlook express gruppe. Denne gruppe omhandler unix
software.

Så med mindre du kører Outlook Express under solaris hører det ikke til
her i gruppen (og selv om du gjorde tror jeg stadig bedre svar i en
OE gruppe).

Martin

ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-11-04 12:16

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

>Måske bedst til Windows...

Shit, havde lige glemt hvilken gruppe vi er i

<mlr>

Fra : Peter Thomsen

Dato : 21-11-04 02:24

> Jeg kan anbefale Forté Agent, som kan hentes i free 30 days trial her:

Jf nedenstående link skulle den virke under wine.
http://www.linuxcompatible.org/cdetail9877.html

Men ellers kanman vel bruge
1) Knode.
2) Pan.
3) Mozilla.
4) Pine. (console)
5) Mutt. (console)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-11-04 09:13

JS wrote:

> Er det ikke muligt at filtere beskeder så man slet ikke kan se dem når man
> henter nye beskeder. Det kunne fx være dem hvor ordene:
> porn, teen, gangbang, anal etc
> indgår.

Filtere uni-c's newsserver ikke?
Eller du mener måske bare at den ikke filtere godtnok?

Ivar Madsen

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-11-04 10:09

Ivar Madsen <spam.news.cc@milli.dk> writes:

> Filtere uni-c's newsserver ikke?
> Eller du mener måske bare at den ikke filtere godtnok?

Hvis JS kan se dit indlæg, så filtrerer uni-c's newsserver ikke godt
nok hvis man ønsker at den skal filtrerer indlæg med ordene 'porn',
'teen', 'gangbang', 'anal' osv fra.

--
Peter Makholm | First you fall in love with Antarctica, and then it
peter@makholm.net | breaks your heart

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-11-04 11:45

Peter Makholm wrote:

> Hvis JS kan se dit indlæg, så filtrerer uni-c's newsserver ikke godt
> nok hvis man ønsker at den skal filtrerer indlæg med ordene 'porn',
> 'teen', 'gangbang', 'anal' osv fra.

Ja, ja, det er klart nok. JS kunne heller ikke sende sit indlæg.
Det jeg mente var at jeg læste JS's indlæg som at det JS i virkeligheden
ønsker er at undgå SPAM, og så nævner nogle ord der er genganger i de SPAM
indlæg JS er træt af at se på.

Og så er det jeg spurgte om den newsserver JS bruger (uni-c's) ikke filter
SPAM indlæg væk.

Men det kan da godt være at jeg læser ting mellem linierne, som ikke var
tiltænkt,,,

Ivar Madsen

Fra : JS

Dato : 21-11-04 12:44

"Ivar Madsen" <spam.news.cc@milli.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> SPAM indlæg væk.
>
> Men det kan da godt være at jeg læser ting mellem linierne, som ikke var

Nu har jeg fundet noget som hedder "meddelelses regler". Det fungere sådan
at man kan specificere nogle ord og hvis disse ord opstår i emnelinien
bliver de ikke hentet. Men i praksis er det noget hø. For hvis jeg fx har
sepcificeret ordet "sex", så bliver beskeden "sex for free" fjernet. Men
hvis der står "free sex" bliver den ikke! Og har man ikke tilføjet "Sex" vil
beskeder der starter med stort "S" heller ikke blive fjernet.

Man burde da kunne indstille det så de ord man specificere bare skal
forekomme et eller andet sted i emne linien uanset om de er skrevet med
stort eller småt.

Johs

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-11-04 13:00

JS wrote:

> [...]
> sepcificeret ordet "sex", så bliver beskeden "sex for free" fjernet. Men
> hvis der står "free sex" bliver den ikke!

Prøv med "* sex *" måske den så vil tage alle indlæg med " sex " i.
Hvis ikke, så bliver du nok nødsaget til at spørge i en gruppe hvor OE er
mere normalt at bruge, end i denne gruppe der er for UNIX systemmer.
Jeg så i et andet indlæg i tråden at du spurgte om ikke det kunne gøres i
OE.

dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express vil være et godt bud, og
FUT sat til den gruppe, dvs svar på dette indlæg havner der.
Jeg følger ikke selv den gruppe.

Ivar Madsen