Hjælp!!! til Helicopter
Fra : Tage

Dato : 19-11-04 18:51

Hejsa i gruppen jeg er en total nubie som har købt en El Helicopter en "Fun
Piccolo" et komplet sæt.. men hvordan får jeg lært at indstille Gyro.. også
få den til at flyve.. ??? er der ikke en Rar Heli Pilot der har lyst til at
give mig en hånd med.. jeg tænkte det var bedst at starte med en El inden
jeg ville Geare op til en med Forbrændermotor.. jeg har fløjet meget med
model flyver i "gamle" dage... hehe jeg er 35 år...
håber på Svar..

--
Best Regards
Tage.C

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-11-04 21:33

Tage skriver:

> [...]
> jeg ville Geare op til en med Forbrændermotor.. jeg har fløjet meget med
> model flyver i "gamle" dage... hehe jeg er 35 år...

I dk.binaer ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : N/A

Dato : 21-11-04 21:07

Fra : Tage

Dato : 21-11-04 21:07

Hejsa ...
tusind tak for din respons...
jeg vil også meldes ind i RC unionen igen...
men jeg ville meget gerne mødes med nogle der kunne Flyve med Heli for at få
snak om hva man skulle starte med... jeg er nok mest Tændt på at for en med
Sprit motor... jeg ville såå gerne lære at flyve Heli...

Fra : Peter Pan

Dato : 21-11-04 12:29

"Tage" <tage.c@danbonet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
også
> få den til at flyve.. ??? er der ikke en Rar Heli Pilot der har lyst til

Er der ikke en manual med? Jeg kender ikke gyro'en på den model.

> give mig en hånd med.. jeg tænkte det var bedst at starte med en El inden
> jeg ville Geare op til en med Forbrændermotor.. jeg har fløjet meget med
> model flyver i "gamle" dage... hehe jeg er 35 år...

Det er "forkert" at starte med en lille el helikopter. For de er så livlige,
og hvis den er uden kollektiv pitch (dvs rotorbladende kan ændre vinkel)
bliver det dyrt og svært at lære at flyve helikopter med den. Så er en
simulator 10x bedre. De små elhelikoptere er så utrolig livlige og svære at
styre. En stor brændstof helikopter er meget nemmere at flyve, og de ligger
meget roligere i luften.

Man kan godt få store el helikoptere. Jeg kan anbefale en Corona, som er en
perfekt begyndermodel, da den kan tåle at styrte ned uden skade.

Husk iøvrigt at blive medlem af RC-Unionen, hvis du ikke er det, så er du
også ansvarsforsikret, når det går galt. Der er iøvrigt i deres medlemsblad,
modelflyvernyt #5 en stor artikkel om store elhelikoptere.

Mvh
Anders