problem med server.execute
Fra : Troels Jensen

Dato : 19-11-04 18:00

Jeg vil gerne bruge en bestemt side (template.asp) som skabelon for alle
mine sider. Teksten skal så hentes vha en querystring. Men det virker
ikke helt. På de enkelte sider skriver jeg denne linie:

server.execute "/template.asp?textid=kontakt"

Jeg får imidlertid denne fejl:

Server object error 'ASP 0173 : 80004005'
Invalid Path Character
/om/default.asp, line 3
An invalid character was specified in the Path parameter for the MapPath
method.

Hvorfor kan jeg ikke inkludere en så simpel forespørgsel, og kan man
eventuelt gøre det på en anden måde?

--
Mvh.

Troels Jensen
http://www.troelsweb.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-11-04 23:36

Troels Jensen skrev:

> server.execute "/template.asp?textid=kontakt"

Er det her linje 3 i default.asp?

> Server object error 'ASP 0173 : 80004005'
> Invalid Path Character

Det er muligt at parseren ikke kan lide "/" i adressen - prøv at
fjerne det (og læg template.asp i samme mappe som den aktuelle
fil).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Troels Jensen

Dato : 20-11-04 02:15

Jens Gyldenkærne Clausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Det er muligt at parseren ikke kan lide "/" i adressen - prøv at
> fjerne det (og læg template.asp i samme mappe som den aktuelle
> fil).

Jeg har lavet det på en hel anden måde nu. I stedet for at inkludere
både tekst og skabelon, inkluderer jeg nu således:

<!--#include virtual="/top.asp"-->
<!--#include virtual="/bund.asp"-->

....hvor top og bund indeholder skabelonen for siden. Det var da meget
mere enkelt, ikke?

--
Mvh.

Troels Jensen
http://www.troelsweb.dk

Fra : JH

Dato : 20-11-04 02:35

Troels Jensen wrote:
> Hvorfor kan jeg ikke inkludere en så simpel forespørgsel, og kan man
> eventuelt gøre det på en anden måde?

Man kan ikke bruge querystrings i en server.execute (heller ikke i
server.transfer, så vidt jeg husker). Til gengæld har du adgang til fx
form og querystring collections fra det script der bliver executed. Du
kan evt. læse mere her:

execute:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/iissdk/iis/ref_vbom_seromexe.asp

transfer: