Ny Ram driller :-(
Fra : Søren Christensen

Dato : 19-11-04 16:40

Hej

Har netop købt en stang 512mb Pc3200 ram af mærket Simpletech.
Når jeg sætter den i maskinen alene ser min Bios rammen som 1024mb. Sætter
jeg den sammen med min anden 512mb stang så ser den 1.5gb.
Prøver jeg så at starte WinXp genstarter den bare efter kort tid.

Maskinen er:
Amd Athlon64 2.0Ghz@2.2Ghz
Asus K8V-X
Radeon9800pro
120Gb Maxtor Sata
512mb Dane-el Pc3200

Maskinen kører ellers superstabilt selv om den er clocket 200mhz.
Jeg har prøvet de nye ram med standard 2.0ghz. Lige lidt hjælper det.
Er disse Ram mon Defekte?

Venligst

Fra : Vega

Dato : 19-11-04 17:37

"Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Maskinen kører ellers superstabilt selv om den er clocket 200mhz.
> Jeg har prøvet de nye ram med standard 2.0ghz. Lige lidt hjælper det.

Så har du nok været heldig og har fået en 1024 mb stang i stedet for en 512
mb.

Mvh. Vega.

Fra : L[x]

Dato : 19-11-04 18:21

Søren Christensen wrote:
> [...]
>
> Maskinen kører ellers superstabilt selv om den er clocket 200mhz.
> Jeg har prøvet de nye ram med standard 2.0ghz. Lige lidt hjælper det.

Kører den stabilt med den nye alene? Er clock cycle time (CL) på begge
klodser ens ?

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Aksel

Dato : 19-11-04 18:47

> [...]
>
> Maskinen kører ellers superstabilt selv om den er clocket 200mhz.
> Jeg har prøvet de nye ram med standard 2.0ghz. Lige lidt hjælper det.

Prøv at downloade memtest86, læg den ud på på en diskette og boot med den,
det program tester ram på alle mulige måder, programmet er egentlig Linux,
men det betyder ikke noget for funktionen, du kan køre det helt uden
operativsystem på HD.

http://www.memtest86.com/

Du har tilsyneladende fået en 1024 Gb stang i stedet for 512, men de er
muligt at de to typer ikke passer sammen, har du prøvet med den nye RAM
alene?

Hilsen Aksel

Fra : Søren Christensen

Dato : 20-11-04 10:08

Til Alle.

Jeg kan slet ikke starte Windows op med den nye stang. Ej selv om den er
alene i.
Jeg var nede og få den byttet til en ny. Det hjalp heller ikke.

Venligst

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 20-11-04 10:56

> [...]

>alene i.
>Jeg var nede og få den byttet til en ny. Det hjalp heller ikke.

Motherboardet og ramklodsen er tilsyneladende ikke kompatible. (?)
Se evt. på motherboardproducentens hjemmeside hvilke ram der er
kompatible.
Muligheden er også at ramklodsen ikike er så tolerant overfor
overclocking som den gamle klods,

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard