USB-pci-kort (BIOS opsætning)
Fra : Heinrich Frausing

Dato : 19-11-04 08:48

Hej

Min mor har været ude og købe en printer til USB port på, men på bundkortet
er der ikke usb.

Så nu har vi købt et USB pci kort, men pc'en vil ikke starte op efter jeg
har sat det i.

Normalt starter pc'en op med et bip lige efter den startes, men det kommer
ikke, jeg har opdateret bios men det hjalp ikke.

Bundkortet er et ACORP-5ALI61
BIOS Ver. 1.4
Har prøvet med ver. 3.3_66 men den kan ikke flashe (understyttes ikke pc)

Håber at der er nogen som ved hvad der skal sættes op i bios.

Hilsen

Heinrich

Fra : Ole Axelsen

Dato : 19-11-04 12:40

"Heinrich Frausing" <frausing@fjernpostsyv.teledotdk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Normalt starter pc'en op med et bip lige efter den startes, men det kommer
> ikke, jeg har opdateret bios men det hjalp ikke.

Nu er det snart længe siden jeg har haft fingre i et 5ALI61, men jeg mener
da helt bestemt det har stik til USB, så det burde bare være at finde et
kabel der passer.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 19-11-04 14:56

Heinrich Frausing skrev:

> Håber at der er nogen som ved hvad der skal sættes op i bios.

I BIOS menupunktet Integrated peripherals
er der en "on-board chip USB controller"
(eller såden noget lignende) Den skal
muligvis ændres til Enabled.
Det er ikke Win 95 eller 98 first edition
som ikke understøtter USB?

Peter Schrøder

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 20-11-04 00:53

> [...]
> (eller såden noget lignende) Den skal
> muligvis ændres til Enabled.
> Det er ikke Win 95 eller 98 first edition

Jeg har nu enabled on-board chip USB controler, men det virker desværre
stadig ikke, pc'en vil ikke engang komme med det lille bip.

Da jeg igen fjernede USB kortet så startede pc'en op.

Er der flere steder jeg skal være opmærksom?

ps. den kører med windows 98 SE

Heinrich

Fra : Peter Schrøder

Dato : 22-11-04 09:32

Heinrich Frausing skrev:

skrev

> Er der flere steder jeg skal være opmærksom?

Det valgte slot kan ha' en betydning.
F.eks. deler slottet ved siden af AGP slottet
IRQ med AGP slottet. Windows plejer at kunne styre
det, men alligevel. Kig i bios (samme sted) om
du har "Init AGP first slot" stående som PCI
eller AGP. Hvis dit USB kort sidder i første
PCI slot (og dit grafikkort er VGA) prøver den måske
at starte grafikken på USB kortet.
I givet fald skal du ændre indstillingen i bios
til AGP.

Der er jo også altid den mulighed at kortet er defekt.

Peter Schrøder