To crontab-spørgsmål
Fra : Jimmy

Dato : 19-11-04 08:35

Hej

1)
Hvordan kan det være, at "day of month" og "day of week" bliver OR'et mens
alle andre tidsfelter bliver AND'et?

Fra man 5 crontab:

Note: The day of a command's execution can be specified by two fields â day
of month, and day of week. If both fields are restricted (ie, aren't
*), the command will be run when either field matches the current time.
For example, "30 4 1,15 * 5" would cause a command to be run at 4:30 am on
the 1st and 15th of each month, plus every Friday.

Det betyder jo at der er en række ting man ikke kan matche og jeg kan ikke
se fordelen i at OR'e de to felter.

2)
Jeg har en Wget-process i min Cron, som max må køre 20 sekunder.
Er den bedste mulighed at kalde Wget fra et Shell-script som lukker
processen ned efter 20 sekunder?

Mvh
Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 19-11-04 09:13

"Jimmy" <bla@bla.bla> wrote in message

> 2)
> Jeg har en Wget-process i min Cron, som max må køre 20 sekunder.
> Er den bedste mulighed at kalde Wget fra et Shell-script som lukker
> processen ned efter 20 sekunder?

Eller ville det være smartere at have et Perl-script der kørte konstant i
baggrunden og som lukkede Wget-processer ned, som køres af en given bruger
og som havde kørt i mere end 20 sekunder?

Mvh
Jimmy

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 19-11-04 09:26

Jimmy wrote:
> Hej
>
> 1)
> Hvordan kan det være, at "day of month" og "day of week" bliver OR'et mens
> alle andre tidsfelter bliver AND'et?

Det er sjældent, at man har brug for at udføre en kommando en
dag, som både er en bestemt ugedag og en bestemt dag i måneden.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 19-11-04 11:09

Mogens Kjaer <mk@crc.dk> writes:

> Det er sjældent, at man har brug for at udføre en kommando en
> dag, som både er en bestemt ugedag og en bestemt dag i måneden.

Fredag d. 13.?

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-11-04 09:41

"Jimmy" <bla@bla.bla> writes:

> 2)
> Jeg har en Wget-process i min Cron, som max må køre 20 sekunder.
> Er den bedste mulighed at kalde Wget fra et Shell-script som lukker
> processen ned efter 20 sekunder?

Mon ikke du bare kan bruge timeout?

,----[ apt-cache show timeout ]
`----

--
Jacob - www.bunk.cc
Why can't you be a non-conformist like everyone else?

Fra : Jimmy

Dato : 19-11-04 10:10

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Mon ikke du bare kan bruge timeout?
>
> ,----[ apt-cache show timeout ]

Jo da!

Men:
[root@FW root]# apt-cache show timeout
W: Unable to locate package timeout

Jeg har kørt "apt-get upgrade", men er der andre måder at få timeout ind på
en RH 9.0?

Tak for svaret,
Jimmy

Fra : Kim Hansen

Dato : 19-11-04 12:59

"Jimmy" <bla@bla.bla> writes:

> [root@FW root]# apt-cache show timeout
> W: Unable to locate package timeout
>
> Jeg har kørt "apt-get upgrade", men er der andre måder at få timeout ind på
> en RH 9.0?

timeout er en del af "The Coroner's Toolkit (TCT)" fra
http://www.porcupine.org/forensics/tct.html

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Vadgårdsvej 3, 2.tv. | /,`.-´` -. ;:-. | Jeopardy.

Fra : Jimmy

Dato : 19-11-04 14:37

"Kim Hansen" <k-spam2003@oek.dk> wrote in message

> timeout er en del af "The Coroner's Toolkit (TCT)" fra
> http://www.porcupine.org/forensics/tct.html

Takker,
Så er den i maskinen.

Mvh
Jimmy

Fra : Rander

Dato : 19-11-04 14:25

Fri, 19 Nov 2004 08:34:40 +0100 brugte Jimmy 26 linier på at fortælle dette
til dk.edb.system.unix:

> [...]
>the 1st and 15th of each month, plus every Friday.
>Det betyder jo at der er en række ting man ikke kan matche og jeg kan ikke

Hvis du AND'er dem vil det jo så resultere i at scriptet bliver kørt d. 1.
og 15. i måneden, men KUN hvis det er en fredag! Så synes jeg at det er
smartere at OR'e dem, selvom jeg ikke helt kan se situationer hvor det kan
betale sig at definere begge...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Guds mor hedder Gudmor. Hun er mor til alle hans børnebørn:
Moses, Jesus og Julemanden. (Henrik André, 7 år)