PHPMyAdmin
Fra : Niels

Dato : 18-11-04 18:55

Jeg ville skaffe PHPMyAdmin og den ældste version fyldte mest, så jeg
downloadede version 2.2.7.

Men jeg fatter ikke hvad man skal ændre i config.inc.php3

Nogen der kan hjælpe eller give et link til en dansk hjælpeside til
PHPMyAdmin

--
Mvh. Niels (http://niels.spoweb.dk)
http://niels.spoweb.dk/noop - Søgemaskine

Fra : Niels

Dato : 18-11-04 20:07

"Niels" <niels@spoweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men jeg fatter ikke hvad man skal ændre i config.inc.php3
>
> Nogen der kan hjælpe eller give et link til en dansk hjælpeside til

Nej, findes der ikke noget andet end PHPMyAdmin, det fylder for meget, og
jeg har kun brug fot noget enkelt.

Fra : Morten Fangel

Dato : 18-11-04 20:20

Niels wrote:
> Nej, findes der ikke noget andet end PHPMyAdmin, det fylder for meget, og
> jeg har kun brug fot noget enkelt.
phpMyAdmin er det bedste - og faktisk ret enkelt, men man kan bare også
alt muligt advanceret... derfor fylder det også ~2-300kb (hvilket ik er
ret meget, synes jeg i hvert fald)

Men johh, der findes garenteret noget lettere - jeg har fx engang lavet
noget proof-of-concept kode bare for at se om jeg kunne... det var
rimelig let, men også spækket med fejl og mangler...

Der skal ændres 2-3 ting i config-filen, og den er faktisk dokumenteret
(omend det kan være svært at læse filen, fordi den ikke er
windows-venlig med rigtige linieskift (jf forskellen mellem Windows' og
Linux's linieskift))

Morten

Fra : Niels

Dato : 19-11-04 05:36

"Morten Fangel" <mfa@desi-dev.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (omend det kan være svært at læse filen, fordi den ikke er windows-venlig
> med rigtige linieskift (jf forskellen mellem Windows' og Linux's

Ok, men jeg ville have noget andet fordi den nyeste version fylder 8 mb og
den ældste jeg kunne finde fylder 1.8mb. Og så fordi der skal ændres så
meget i config filen. Det kan jeg bare ikke.

Fra : Anders Lund

Dato : 19-11-04 07:43

Niels wrote:
> Og så fordi der skal ændres så
> meget i config filen. Det kan jeg bare ikke.

Meget? Nu er det et stykke tid siden jeg har installeret phpMyAdmin, men
jeg husker det kun som at der var 4 ting som skulle ændres. URL'en til
hvor det lå på Internettet, MySQL IP brugernavn og password. Og hvis man
også gerne vil have det password beskyttet, skal der indtastes
brugernavn og password. Altså ikke så meget som hele filen ellers kan se
ud til at kræve.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 19-11-04 12:52

On Fri, 19 Nov 2004 05:35:43 +0100, Niels wrote:
> Ok, men jeg ville have noget andet fordi den nyeste version fylder 8 mb og
> den ældste jeg kunne finde fylder 1.8mb. Og så fordi der skal ændres så
> meget i config filen. Det kan jeg bare ikke.

Det er altså rimelig dumt at kigge på fil størrelse, fremfor hvilken
version der passer bedst til din version af PHP og MySQL. Når det er
sagt, så er 2.2.7 sikker ganske udemærket.

Det er kun en, muligvis to linier du skal rette i config filen
$cfg['PmaAbsoluteUri'] skal du altid ændre,
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] hvis du ikke kan lide standard
authentication metoden.

Hvis du sidder med en Windows maskine kan jeg anbefale at åbne
config.inc.php med Wordpad, den forstår Unix newlines, så filen bliver
mere læsbar.

Eller kan jeg ikke lige se hvad der skulle gøre det svært/umuligt for
dig at ændre i konfigurationen.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Niels

Dato : 19-11-04 14:35

"Simon Lyngshede" <simon@giraf.spiceweasel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere læsbar.
>
> Eller kan jeg ikke lige se hvad der skulle gøre det svært/umuligt for

Jeg plejer at åbne med WordPad, gemme filen, og bagefter åbne med notesblok.
Så duer linjeskiftene.