Barebone eller ??
Fra : Ghost

Dato : 18-11-04 16:28

Jeg overvejer at købe en ny PC som skal bruges som familie PC dvs. til
surfing og til at opbevare musik osv. på.
Dog vil min dreng nok bruge den en del til at spille Warcraft, Diablo osv
på..
Jeg vil lade den køre på vores netværk i huset så jeg kan accesse den fra
min bærbare.

Jeg kigger lidt på Multi Media experten m-e.dk.
Specielt ser jeg på barebone maskiner da de ikke fylder så meget.
Mit spørgsmål går så på.... hvad kan anbefales og hvor besværligt er det
selv at samle sådan nogen... og hvor ser jeg hvad der skal i for at de er
køreklar... Kan ikke se det på sitet..

På forhånd tak

Ghost

Fra : Jesper

Dato : 18-11-04 19:51

> [...]
> selv at samle sådan nogen... og hvor ser jeg hvad der skal i for at de er

Jeg har netop købt en barebone, og havde godt nok en kammerat til at hjælpe
mig, men det er ikke svært overhovedet.
Så på det punkt skal du ikke tøve.
Min har desværre en ret irriterende hyletone fra strømforsyningen? (virker
det overhovdet realistisk?) så den skal på værksted på mandag.
Men pøj pøj med det projekt.
/Jesper

Fra : Ghost

Dato : 18-11-04 20:07

Hvis man så kaster sig ud i sådan et projekt, hvor finder man så oplysninger
omkring montering af diverse dele

Fra : Jesper

Dato : 18-11-04 20:51

"Ghost" <vincentgroesfjerndette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man så kaster sig ud i sådan et projekt, hvor finder man så
> oplysninger omkring montering af diverse dele

Der er en meget udførlig og billedrig vejledning med. Hvis man ikke
stresser, men tager det stille og roligt kan det næsten ikke gå galt.
Ihvertfald ikke med min model sb81p.

Fra : Ghost

Dato : 18-11-04 21:21

Hvad købte du og hvor ??

Fra : Jesper

Dato : 18-11-04 21:52

"Ghost" <vincentgroesfjerndette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad købte du og hvor ??

Denne fætter:
ved HK automation - mest fordi jeg så kunne afhente den med det samme i kbh.
Sb81p bliver desuden fremhævet flere steder.
Tjek her:
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=3286
og
http://www.extremetech.com/article2/0%2C1558%2C1641513%2C00.asp?kc=ETRSS03039TX1K0000564

Fra : Ghost

Dato : 18-11-04 22:01

Hvad måtte du slippe alt i alt og hvad blev specs - hvis jeg må spørge - den
ser for fed ud

Fra : Jesper

Dato : 18-11-04 22:09

"Ghost" <vincentgroesfjerndette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad måtte du slippe alt i alt og hvad blev specs - hvis jeg må spørge -
> den ser for fed ud

Knap og nap 6 k.
cpu: 3.0 mhz.
512 geil 3200
Nec dvd-brænder 3500a

4 dele og du har en lille hidsig fætter, der jo så desværre piver lidt ;-(
Du kan evt. supplere med 512 ram ekstra (koster ca. 670 kr.)

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-04 22:49

> [...]
>
> 4 dele og du har en lille hidsig fætter, der jo så desværre piver lidt ;-(
> Du kan evt. supplere med 512 ram ekstra (koster ca. 670 kr.)

Hvis der skal spilles spil på den skal der vist lige afsættes 1.500 til et
grafikkort.

At køre 3 Ghz (formoder jeg?) med onboard grafik er da helt tosset.

Rune

Fra : Ghost

Dato : 19-11-04 07:48

Hvad kan så anbefales hvis den skal bruges meget til spil

Fra : Jesper

Dato : 19-11-04 17:35

> At køre 3 Ghz (formoder jeg?) med onboard grafik er da helt tosset.

Hvorfor ?
/Jesper