2 Tabeller 1 database - fejl!
Fra : Kasper Klattrup

Dato : 18-11-04 15:05

Den henter data fra den første tabel uden nogen problemer og
viser det hele men der hvor indholdet fra tabel nr. 2 skal være
får jeg følgende fejl:

-fejlmeddelelsen-

Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required

/village/editnews.asp, line 46

-stykket omkring linie 46 ser således ud-

<%
strSQL = "Select * from News order by ID desc"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do

Headline = RS("Headline")
Description = RS("Description")

%>

linie nr. 46 = " Set rs = Conn.Execute(strSQL) "

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 18-11-04 15:12

> -fejlmeddelelsen-
>
> Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'
>
> Object required
>
> /village/editnews.asp, line 46

> linie nr. 46 = " Set rs = Conn.Execute(strSQL) "

Har du defineret objektet Conn?
Dette gøres således:

Dim Conn

Såfremt det er en ADO-forbindelse, du vil lave til databasen.
Husk desuden at lukke objektet igen efter brug:

Conn.Close
Set Conn = Nothing

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-11-04 15:15

Kasper Klattrup skrev:

> Den henter data fra den første tabel uden nogen problemer og
> viser det hele men der hvor indholdet fra tabel nr. 2 skal være
> får jeg følgende fejl:

Lukker du det første postsæt (rs.close, set rs = nothing)?

Har du lukket forbindelsen (Conn) efter den første tabeludskrivning (det
skal du ikke, når du skal bruge den igen)?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kasper Klattrup

Dato : 18-11-04 15:18

> Lukker du det første postsæt (rs.close, set rs = nothing)?
>
> Har du lukket forbindelsen (Conn) efter den første tabeludskrivning (det
> skal du ikke, når du skal bruge den igen)?

Jeg har brugt:

<%
Set Conn = Nothing
%>

og derefter kører den bare videre til:

<%
strSQL = "Select * from News order by ID desc"

(og ja jeg har sat defineret conn)

tak for jeres tid håber en af jer har en løsning på mit problem :)

Fra : Kasper Klattrup

Dato : 18-11-04 15:20

DOH!!

Tak Jens... Skulle bare fjerne

<%
Set Conn = Nothing
%>

så virker det hele :P

1000 tak for jeres tid og hjælp :)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-11-04 15:34

Kasper Klattrup skrev:

> Tak Jens... Skulle bare fjerne
>
> <%
> Set Conn = Nothing
> %>

Linjen er god nok at have (husk dog også conn.close - den er faktisk
vigtigere, og skal stå før Set Conn = nothing) - men du skal
selvfølgelig ikke lukke eller fjerne dit objekt før du er færdig med at
bruge det - altså efter anden udskrivningsomgang.

--
Jens Gyldenkærne Clausen