Indsætte en null-værdi fra ASP ?
Fra : Torben

Dato : 17-05-01 16:48

Hejsa, hvordan kan jeg indsætte en Null værdi i min database fra en ASP-side
?

På forhånd tak!
Torben

Fra : Alexander

Dato : 17-05-01 20:20

Hej Torben

> Hejsa, hvordan kan jeg indsætte en Null værdi i min database fra en ASP-side

Jeg ved ikke helt hvad du mener, men hvis det er fordi et felt skal være tomt
når du skriver til din database, skal du bare lade være med at skrive det
overhovedet, ellers kan du bare skrive " ". Det bliver vist fjernet i databasen
!

Hilsen
- Alexander

Fra : Torben

Dato : 17-05-01 21:22

Alexander <assembel@duke.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e189f$f46$1@sunsite.dk...
> [...]

> når du skriver til din database, skal du bare lade være med at skrive det
> overhovedet, ellers kan du bare skrive " ". Det bliver vist fjernet i

Hejsa, jeg skriver netop " " til databasen, men når jeg henter værdien op i
et textfield på min formular, har jeg en klientvalidering i JScript. Dette
script kontrollere om der er indtastet noget i feltet, hvis der er tastet
noget, sætter valideringen ind, og kontrollere om værdien står i det rigtige
format...
Problemet er, at der jo netop står " " i feltet. Dvs feltet er ikke tomt, og
min validering fortæller mig at jeg skal indtaste det korrekte format

Selvfølgelig kan jeg slette " " i feltet, men det er ikke holdbart i længden
!

Håber du forstår hvad jeg mener!

Torben

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-05-01 20:24

"Torben" <morten_kenneth@yahoo.com> wrote in message
> Hejsa, hvordan kan jeg indsætte en Null værdi i min database fra en
ASP-side

INSERT INTO tabel(felt) VALUES(Null)

Eller alternativt bare lade være med at tage feltet med i din INSERT.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på