A7V133 foklædt som A7V
Fra : Ole Damgaard Hansen

Dato : 17-05-01 16:51

For et stykke tid siden gik mit A7V dødt under en BIOS opdatering.
Og da det kun var en Rev. 1.02 så bestilte jeg et nyt.

Jeg har også modtaget det og monteret det og det køre som en drøm (Rev.
1.05).

Men så læste jeg i en tråd i edb.hardware.overclocking om en der sagde at
KT133 chips sættet ikke kunne køre 133 Mhz, og så måtte jeg jo protestere
for mit A7V med Duron 600 køre 133x7=933.

Nu har jeg så skilt min Puter ad for at se hvad der stod på
chipssættet men jeg kan ikke få køleprofilen af , plastikdubberne med
fjedrene sidder for godt fast.
Så kiggede jeg nede mellem PCI slotne (4+5) hvor der står A7V, på det gamle
board stod det på printet men på dette stod det på en lable "A7V".
Jeg pillede Lablen af og under stod der, tro det eller lad vær

A7V133 Rev. 1.05

Er der nogen måde at jeg kan undersøge om det virkelig er et A7V133 eller om
det bare er Bundprintet fra et 133 og alt det andet er A7V?

Er der andre der har fundet ud af det samme??

På forhånd tak

Ole

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-05-01 18:55

Hej Ole

A7V har chipset KT133 max ca 110 MHz
A7V133 har chipset KT133A max ca 145 MHz

Håber det opklare dit spørgsmål

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Kong Kent

Dato : 17-05-01 22:12

Michael Lund Sørensen <milux@image.dk> skrev i en
> A7V har chipset KT133 max ca 110 MHz
> A7V133 har chipset KT133A max ca 145 MHz

Jeg har et almindeligt A7V bundkort, men kører ifølge bios 133Mhz på mine
256MB Ram. Vil det sige, at jeg rent faktisk kun kører 110MHz og ikke de 133
som bundkortet skilter med at det er kompatibelt med?

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Ole Damgaard Hansen

Dato : 17-05-01 22:46

Det er ikke RAM vi snakker om her men Cpuéns FSB
Den kan stilles fra 90-133 Mhz.

Ole

Fra : Kong Kent

Dato : 18-05-01 17:31

Ole Damgaard Hansen <oled@post8.tele.dk> skrev i en
> Det er ikke RAM vi snakker om her men Cpuéns FSB
> Den kan stilles fra 90-133 Mhz.

Auch...who's the fool now?

Det beviser bare hvor meget forstand jeg har på det tekniske :-/

Fra : Sven

Dato : 18-05-01 02:58

Prøv Sisoft Sandra. Den fortæller hvilket chipsæt du har.
Kan hentes på http://www.sisoftware.demon.co.uk/

Sven