ASRock K7VT6 og lyd
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 18-11-04 11:46

Hvordan er lyden fra ovennævnte bundkort, set i forhold til et SB Live?

Skal finde ud af om der overhovedet er ide i, at sætte mit SB Live kort
i bundkortet, når jeg får bundkortet.

Mvh. Jan

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-11-04 12:38

Jan Allan Andersen wrote:

> Hvordan er lyden fra ovennævnte bundkort, set i forhold til et SB
> Live?

Uden at have hørt det, vil jeg sige: Ikke god!

> Skal finde ud af om der overhovedet er ide i, at sætte mit SB Live
> kort i bundkortet, når jeg får bundkortet.

Onboard-lydkort har som oftest en rigtig dårlig frekvensgang (dårligere
end Soundblasters).

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-11-04 13:31

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev 2004-11-18:

> Onboard-lydkort har som oftest en rigtig dårlig frekvensgang (dårligere
> end Soundblasters).

....omend SB Live! er noget af det værste som Creative til dato har lavet.

Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-11-04 13:45

Thomas S. Iversen wrote:

> ...omend SB Live! er noget af det værste som Creative til dato har

Jeg har aldrig brudt mig om SB, men onboard-lyd er ikke bedre end SB.

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-11-04 14:22

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev 2004-11-18:

> Jeg har aldrig brudt mig om SB, men onboard-lyd er ikke bedre end SB.

Nope. Btw. deres audigy 2 kort kunne måske få dig til at revurdere dit syn
på SB kort.

Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-11-04 15:34

Thomas S. Iversen wrote:

> Nope. Btw. deres audigy 2 kort kunne måske få dig til at revurdere
> dit syn på SB kort.

Jeg tvivler...

Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 18-11-04 18:07

>Jeg har aldrig brudt mig om SB, men onboard-lyd er ikke bedre end SB.

Har du lyttet til Aopen AX4B-533 Tube? ; - )

http://english.aopen.com.tw/products/mb/ax4b-533tube.htm

http://www.digit-life.com/articles2/aopentube/

http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1056

Det er vist smag og behag ..

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-11-04 18:26

Michael Pilgaard wrote:

> Har du lyttet til Aopen AX4B-533 Tube? ; - )

Nej...

> http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1056

Nu er rør-lyd ikke alt. Lydhardware'n skal også være af god kvalitet
for at det kommer til at lyde godt. Jeg er overbevist om at dette
AOpen-bundkort også er fornuftigt konstrueret i de led der ligger forud
for rør-trinnet - det vil med garanti ikke give et godt resultat at
fodre en rør-forstærker med lyden fra et "normalt" onboard-kort,
endsige et SB-kort

Jesper G. Poulsen