1024 mb forbindelse
Fra : jama

Dato : 18-11-04 09:23

(1024 mb forbindelse).Jeg har fået opgraderet fra en 512mb forbindelse,det
virker udemærket også når jeg måler med de forskellige test, som bla.
"Tdchastigheds test "de viser alle 113kb pr sek.så alt er fint,men når jeg
downloader er hastigheden tit nede på 30kb.Jeg ved godt at der er forskel
fra sted til sted ved download,men alligevel da jeg havde 512mb.syntes jeg
ikke der var den store forskel når jeg downloadede,der var download somregel
omkring de 50-56kb.så hvad er grunden nu. Jeg er ikke fanatiker,men bare
lidt nysgerig.?
mvh.u3066

Fra : Peter Anskjær

Dato : 18-11-04 10:45

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> somregel
> omkring de 50-56kb.så hvad er grunden nu. Jeg er ikke fanatiker,men bare

Du bytter noget om på enhederne, du har højst sandsynligt en 1024kb
forbindelse, en 1024mb linje er meget langsom
Det lyder meget til det har noget at gøre med hvilke servere du henter fra,
det skulle være mærkeligt hvis du måler din hastighed til 113kB på en server
og så er begrænset på de fleste andre serverer, det er nok i den anden ende
begrænsningen sidder.
Prøv at test med denne her også:
http://www.cybercity.dk/swf/hastighedstest.swf
Hvis den også viser omkring de 113kB vil jeg mene det må være den anden ende
og du enten hovedsagligt har surfet på hurtige serverer før eller husker
forkert.

Mvh
Peter

Fra : jama

Dato : 18-11-04 22:52

> [...]
ende
> og du enten hovedsagligt har surfet på hurtige serverer før eller husker

Du har ret jeg byttede om på mb og kb tak.Jeg prøvede testen den var fin,men
alligevel da jeg før skulle have et lille progr. ned ca.7mb - så lå min
download på mellem 20 30 , ja jeg hved godt ,at der er stor forskel på de
forskellige link,men men , som jeg skrev før da jeg havde min gamle
forbindelse på 512, ja så lå jeg somregel på ca.50-56 når downloadede , men
da kunne jeg også komme ud for det gik langsomt.Men det er ligesom det sker
oftere nu end da jeg havde min gamle hastighed(512).Det er ligesom,at når
jeg tester, ja så er alt iorden,men når der skal downloades- ja så er
hatigheden ikke så stor.Jeg er ikke kvæulant bare lidt forbløfet over
forskellen.Jeg glemte lige at nævne, at min knægt også er på med sin PC og
hos ham er alt fint, der ligger det på ca.100-112 (selvfølgelig ikke
altid )derfor min overraskelse.Jeg tilfreds , jeg undre mig sgu bare--- men
tak for dit svar, det er nok mig der bare?? Er er lidt skør ,hvem ved.
nb: .Jeg downloader tit ,for at afprøve forskellige progr.og for se om de
kan bruges , som f.eks.spam progr. ,som der er hårdt brug for nu ,hvor vi
bombaderes med spam ,når vi skal have vores mail ned.
men tak for svaret.
mvh u3066

Fra : ShutEye

Dato : 18-11-04 23:03

<snip start>
> forbindelse, en 1024mb linje er meget langsom
<snip slut>

Hvad er en 1024mb linje? 1024 millibit?
Er det fordi det er et lille m mod et stort M?

Det giver altså ikke ret meget mening (i min bog :)

ShutEye

Fra : Peter Anskjær

Dato : 19-11-04 16:41

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> <snip start>
> <snip slut>
>
> Hvad er en 1024mb linje? 1024 millibit?
> Er det fordi det er et lille m mod et stort M?
>
> Det giver altså ikke ret meget mening (i min bog :)

Jeg

Fra : Peter Anskjær

Dato : 19-11-04 16:57

> [...]
>
> Hvad er en 1024mb linje? 1024 millibit?
> Er det fordi det er et lille m mod et stort M?
>
> Det giver altså ikke ret meget mening (i min bog :)

Det giver fin mening i min bog,
m er milli (1/1000 / 1/1024)
M er mega (1000 / 1024)
b er bit
B er byte.

m og M er ikke unikke for computerverdenen, det er jo det samme med mm, men
da der køres binært i computerverdenen bliver det så bare 1024 (2^10) i
stedet for 1000. Der er desværre mange der skriver mb i stedet for MB eller
Mb, det er ikke altid det er klart hvad de rent faktisk mener.

Mvh
Peter

Fra : ShutEye

Dato : 20-11-04 00:50

> [...]
> desværre mange der skriver mb i stedet for MB eller Mb, det er ikke altid det er klart

Men da den mindste 'fartenhed' er bit, så giver det jo ikke mening at snakke om millibit.
En tusindedel bit?

ShutEye

Fra : Peter Anskjær

Dato : 20-11-04 09:32

> Men da den mindste 'fartenhed' er bit, så giver det jo ikke mening at
> snakke om millibit.
> En tusindedel bit?

Det kan du have ret i, men da det i dette tilfælde faktisk er pr. sek giver
det mening, for det vil bare sige man er 1024 sek. om at modtage en bit på
en 1/1024mb/sek linje. Det er så ikke særligt interessant andet end
teoretisk, men man kunne jo godt lave en anordning der sendte 1bit hver 1024
sekund.

Mvh
Peter

Fra : ShutEye

Dato : 20-11-04 12:08

<snip>

> [...]
> en 1/1024mb/sek linje. Det er så ikke særligt interessant andet end
> teoretisk, men man kunne jo godt lave en anordning der sendte 1bit hver 1024

Temmelig sløv linje :)

Fra : Peter Anskjær

Dato : 18-11-04 10:48

> [...]
> somregel
> omkring de 50-56kb.så hvad er grunden nu. Jeg er ikke fanatiker,men bare

Jeg fik givet dig et forkert link, prøv denne her i stedet:
http://147.29.107.4/streamspeed_download.asp

Mvh
Peter