Ryd op efter apt-get install
Fra : Søren Reinke

Dato : 18-11-04 01:00

Hejsa

Jeg har et lille problem.

Jeg har installeret blandt andet postfix på min server, og rodet med
opsætning uden held.
Så jeg kørte apt-get remove postfix for at fjerne det igen.

Men desværre har den ikke fjernet config filerne jeg har pillet i.

Nu har jeg fundet en bedre vejledning (håber jeg) til installation af
postfix + mere, men jeg vil gerne havde helt rene config filer osv.

Hvordan sikrer jeg mig at jeg får alle de gamle væk, eller sikre mig apt-get
overskrive alle eksiterende filer ?

Søren Reinke
www.BlueHorizons.dk
Danmarks online dykkermagasin og rejseklub

Fra : Steffen Fischer

Dato : 18-11-04 10:17

Søren Reinke wrote:
[snip]
> Hvordan sikrer jeg mig at jeg får alle de gamle væk, eller sikre mig apt-get
> overskrive alle eksiterende filer ?

Jeg mener at du kan fjerne config-filer med:

apt-get remove --purge postfix

og/eller:

dpkg --purge postfix

/Steffen

Fra : Søren Reinke

Dato : 18-11-04 11:26

Steffen Fischer wrote:
> Søren Reinke wrote:
> [snip]
>>
> Jeg mener at du kan fjerne config-filer med:

> [...]

Hej Steffen

Mange tak for tippet, det vil jeg straks prøve når jeg kommer hjem.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-11-04 13:11

Steffen Fischer wrote:

> dpkg --purge postfix