Kan jeg nøjes med denne pris?
Fra : Ukendt

Dato : 18-11-04 01:16

Da vi ikke længere her i huset benytter vores fastnet telefon men kun vores
internet, ønsker ejg at opsige fastnet.

Men kan jeg nøjes med at betale denne pris?

http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_internet_adsl_priser&t2page=priva
t_internet_adsl_priser

530,- for en 2/½ mbit linie?

eller skal man også have noget andet før det kan lade sig gøre at oprette en
forbindelse.

Lige pt har jeg internet og fastnet hos TDC

Mvh Cacba

Fra : Hans

Dato : 18-11-04 13:26

Cacba Cacbis wrote:
> [...]
>
> eller skal man også have noget andet før det kan lade sig gøre at
> oprette en forbindelse.
>
> Lige pt har jeg internet og fastnet hos TDC

Du kommer heller ikke udenom fastnetabonnementet hos Tele2.

Prøv hos Cybercity, men her er der heller ingen garanti for at de kan levere
adsl uden fastnet. Det kommer helt an på hvilken central du er tilknyttet.
Cybercity er de eneste som kan svare på det spørgsmål, så der er ikke andet
for end at gribe knoglen og ringe til dem.

Hans

Fra : TBC

Dato : 19-11-04 18:14

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> andet
> for end at gribe knoglen og ringe til dem.

Skal man undvære fastnet telefon [/bærelinje] udgift er der mig bekendt
[kun] følgende muligheder:

Cybercity og Tiscali' ADSL produkter igennem kobberkablerne, diverse
kabelmodems til hybrid/fællesantenne net eller andre løsninger som f.eks
delt fælles internet i boligforening eller lign.

Og har man stadig "fastnet" telefon behovet (f.eks så også andre kan ringe
billigt til en), så f.eks www.musimi.dk sammen med f.eks
http://www.grandstream.com/y-bt100.htm som de billigste alternativer jeg
lige personligt kender til.

TBC

Fra : Michael Andersen

Dato : 19-11-04 18:36

www.goip.dk har jeg fundet følgende:

- Kan jeg få ADSL uden en fastnet telefonlinie
Ja, det kan du (måske) godt.

I dag er det kun CyberCity som tilbyder ADSL uden en fastnet
telefonlinie, men kun i nogle områder at Danmark (større byer).

Du kan undersøge om du kan få ADSL uden fastnet telefonlinie her.
http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/bestil/

Du skal skrive dit fastnet telefonnummer under "Tjek din central" og
trykke på "Tjek"-knappen.
På den næste side stå der:
"Du tilhører central: ??????"
Har du et navn på din central, kan du få ADSL uden fastnet
telefonlinie.

Du kan så spare dit månedlige fastnet telefon abonnement,
hvis du skifter til CyberCity ADSL og køber GoIP IP-telefoni.

Står der "Din central er klar til ADSL", skal du have en fastnet
telefonlinie for at kunne få ADSL.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-11-04 22:34

Michael Andersen citerede fra GoIPs hjemmeside:

>I dag er det kun CyberCity som tilbyder ADSL uden en fastnet
>telefonlinie, men kun i nogle områder at Danmark (større byer).

Jeg har ADSL hos Tiscali, og har IP-telefoni hos Musimi.dk. Jeg har
(ikke længere) nogen "rigtig" fastnetforbindelse, men min
ADSL-forbindelsen blev der "pillet" ved samtidig med min
fastnetforbindelse blev nedlagt (den blev flyttet fra delt rå kobber
til administrativt rå kobber).

Det er ikke kun hos Cybercity det kan lade sig gøre, jeg har set denne
misforståelse flere gange.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Ring gratis fra din fastnet-telefon: http://www.simlock.dk/link/uvtc/

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-11-04 23:48

> I dag er det kun CyberCity som tilbyder ADSL uden en fastnet
> telefonlinie, men kun i nogle områder at Danmark (større byer).

+ Tiscali.

--
Mvh. Jesper

Fra : L[x]

Dato : 20-11-04 03:16

Cacba Cacbis wrote:
> [...]
> forbindelse.
>
> Lige pt har jeg internet og fastnet hos TDC

Hvis du bor i jylland bør du kigge på http://www.struer.net De har intet
krav om fastnet telefon. Jeg har haft næsten ingen problemer med hverken
stabilitet eller service.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 22-11-04 17:06

Hvis jeg husker ret, så bor du på Djursland - i Auning.
Hvad med at blive tilsluttet Soenderhalds.net ??

Så er du da nede på 100Kr/md. og behøver ikke tlf.

--
MVH Anders (8900)
Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedfra og op.

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-04 00:48

> Hvis jeg husker ret, så bor du på Djursland - i Auning.
> Hvad med at blive tilsluttet Soenderhalds.net ??
>
> Så er du da nede på 100Kr/md. og behøver ikke tlf.

Ganske rigtigt

Men det virker bare ikke.... har siddet med det hos venner og bekendte et
par steder, alle steder har det ikke virket optimalt..... hvis du kun lige
er på en ½ time om dagen for at chekke mails, kan det måske virke... men
ellers ikke, meget ustabilt.... har ikke hørt noget positivt om det fra
nogle der har haft det...

Cacba Out
---
A: Top-answers
Q: What's the most annoying thing on UseNet ?

Du ved hvad der skal ændres i mail...