En fantastisk guppy-oplevelse
Fra : T.K

Dato : 16-11-04 23:03

Har egentlig ikke et spørgsmål, men trænger til at dele en fantastisk
oplevelse med jer. Her i aften opdagede jeg, at guppyen fik unger. En meget
interessant iagttagelse. Jeg så hvordan ungerne plumpede ud. Nogen gange med
3-4 stykker af gangen - andre gange kun en enkelt. Så hvordan moren nogen
gange åd en unge, der ikke nåede i sikkerhed nederst i "fødekaret". Men
pyt, det betød ingenting. Det så ud som om ungen, 2 minutter senere, kom ud
i den anden ende igen
Et fantastisk syn, at se de bitte små levedygtige væsener folde sig ud af
deres mors tykke mave. De kom ud hulter til bulter - nogen med halen først
og kroppen helt fordrejet. Mange var helt sammenrullede lige i det de kom
ud. Andre kom med hovedet først - enkelte sad lige ved udgangen et stykke
tid, så man kunne se to sorte øjne kigge ud. Fabelagtigt. Jeg vil gætte på
den fik omkring 50-60 unger. Der er i alt fald langt over 40 der er
levedygtige. Jeg har aldrig tidligere set en fisk få unger ( har også kun
haft akvarie et par måneder). Det var simpelthen bare en oplevelse ud over
det sædvanlige. Nu sidder jeg blot undrende her ved tasterne og spekulere
på, hvordan der kunne pakkes så mange små fisk sammen i morens mave. Jeg
undres.
Tove

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 17-11-04 23:45

"T.K" <t@fritid.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på, hvordan der kunne pakkes så mange små fisk sammen i morens mave. Jeg

Rart med sådan en positiv oplevelse
MvHans

Fra : H.S.

Dato : 18-11-04 13:14

> [...]
> gange åd en unge, der ikke nåede i sikkerhed nederst i "fødekaret". Men
> pyt, det betød ingenting. Det så ud som om ungen, 2 minutter senere, kom

Du skulle have filmet det - så vi andre også kunne se

Fra : T.K

Dato : 18-11-04 18:15

tænkte faktisk på at optage det bånd, men har desværre ikke mulighed for
det. Men fantastisk var det. Jeg er slet ikke "kommet over" det endnu.